Omgaan met mijn dominante Tinker ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:10

Overigens woon ik heel erg in de buurt en kan je helpen als je na al deze adviezen nog vastloopt.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:19

Toen ik de mijne (destijds dezelfde leeftijd) een half jaar had, kwam het najaar, en werd de buitengang ook 2 uur per dag. Ik heb nog nooit zo'n sjacherijnig paard gezien. Vanzelfsprekend was ik daar in no-time vertrokken...

Ik ben heel blij dat je een andere huisvesting hebt gevonden en je zult zien dat je binnen no time je 'oude' paard weer terug hebt. Geef hem een paar weken om te wennen. Maar je zult snel genoeg zien dat hij weer van het leven begint te genieten. (en dat gaat altijd x 2 ) ;)
Als daar ruimte is voor buitenritten kan het nog een tijdje duren voordat hij weg wil van stal, maar met rustig opbouwen of samen met anderen gaan rijden komt dat ook goed.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Omgaan met mijn dominante Tinker ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:28

Ik heb niet het hele topic gelezen hoor. Maar je schreef: 'als ik langs loop dan hapt hij'.
Ik vraag me af of je toevallig snoepjes in je zak hebt of snoepjes voert? Zo ja, daar kunnen ze ook opdringerig van worden. Dus zou ik dat ook niet meer doen als je dat eventueel deed.

L_Ruiter

Berichten: 42
Geregistreerd: 24-06-12
Woonplaats: Leiden

Re: Omgaan met mijn dominante Tinker ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 19:03

Bedankt voor jullie reacties!

@dianaw33 Ik zal je in gedachte houden mocht het niet verbeteren, bedankt!
@skvetta Ik heb nooit snoepjes in m'n zak oid. Ik ben hem nu aan het aanleren dat als hij een snoepje krijgt dat hij dat moet weigeren en weg kijken voor hij het krijgt, hopelijk helpt dat ook.