Tinker eenzaam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Tinker eenzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 12:29

Mijn tinker heeft een poosje (alleen)gestaan met onze geiten dit ging echt super goed.. omdat ik haar toch wel een soortgenootje gunde hebben we er een shet bijgehaald.. ging eigenlijk gelijk goed.. nou ja goed?? ze staan samen maar dat is het ook ze kijkt niet echt op of om naar de shet ze eten samen.. soms wil mn tinker spelen maar de shet niet.

heb niet echt gevoel dat ze nu veel blijer is of dat ik zeg wauw dat heeft ze echt gemist..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tengeltje11

Re: Tinker eenzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:39

En wat gebeurd er als je de shet weghaalt of uit het zicht zet?

Ook paarden kunnen qua karakter niet echt passen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:47

Misschien is er inderdaad gewoon geen klik...
Ik vind de geiten qua kleur wel ontzettend leuk bij je tinker passen ;-)
Is er geen andere pony die je tijdelijk kan lenen om te zien wat er gebeurt?

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:53

Ga stukje wandelen met je shet, als tinker begint te brullen weet je genoeg. En omgekeerd hetzelfde. Dat ze niet samen spelen maakt ze niet dat ze elkaar niet aardig vinden, enkel dat ze verschillende behoeftes hebben qua beweging.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:05

Die van mij spelen of kroelen ook niet samen, toch zijn ze onafscheidelijk ;)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:14

Mijn haf en shet kijken ook niet op of om naar elkaar. Totdat je een van de twee weghaalt. Dan gaat de ander helemaal door het lint.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 15:30

als ik mijn tinker meeneem vind ze het prima de shet hinnikt meestal wel even.. als ik de shet meeneem kijkt mn tinker ff en wil met mij mee haha niet gevoel dat ze de shet echt mist haha

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:47

Aaah arme shet staat d'r voor spek en bonen bij :')

Tot op zekere hoogte herken ik het wel, mijn paard is ook heel zelfstandig en maalt er niet om als 'haar shetje' op stap gaat of als ze apart staan. Hoe is jouw paard met andere paarden? Altijd zo koeljes?

Maar ach, zo lang ze het allebei niet vervélend vinden is het ook goed toch.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:11

Die van mij hebben soms echt een hekel aan elkaar, maar als eentje weggaat dan is de ander in paniek. Maar wat maakt het uit? Staat de shet in de weg? Alleen al voor mijn eigen gemoedsrust zou ik liever hebben dat er een ander paard bij stond. Een paard hoort niet alleen te staan.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:13

Ik denk dat het toch wel goed voor ze is hoor, zo samen. Soms tonen paarden hun "affectie" gewoon niet/anders. Die van mij is bijvoorbeeld een echte merrie met een heel duidelijke NEE die ze ook naar haar vriendje gebruikt, maar toch staan ze bijna altijd vlak bij elkaar in de wei.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:26

Tja mijn tinker staat in een grote groep. Maar staat eigenlijk altijd alleen.
Ze hebben een gigantisch stuk grond, dus het is ook niet dat ze dan toch nog enigszins vlakbij staan.
Toch zoeken ze elkaar wel heel af en toe op. Waarschijnlijk doen zij dat ook wel, maar zie jij het niet.

Die van mij heeft ook wel eens alleen gestaan (lees landje alleen met daarnaast de kudde) i.v.m. te dik worden anders. Toch is hij dan wel een stuk feller op de groep qua dat hij erbij wil zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:36

Goed excuus om nog een paard te kopen :D

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:55

Ah gossie, arme shet!

Maar inderdaad; dat ze niet samen spelen betekent niet dat ze elkaar niet mogen :) En sowieso is het beter om een paard erbij te hebben dan helemaal niks.

Of toch proberen hoe het is met een ander maatje? Als je je er niet lekker blijft voelen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 17:09

oh even duidelijk ze kunnen het goed vinden samen,in de zin van geen ruzie oid, ik ben niet van plan de shet weer weg te doen hoor!
ze maken geen ruzie dus dat is goed haga mijn tinker is meer op mensen gericht denk ik.. ik zet dr ook zeker niet alleen weer hoor.. maar vroeg me af of het normaal was zo. vind het voor mijn gevoel ook fijn dat ze niet alleen staat de geitjes hebben elkaar.

wir weet komt er nog wel wat bij haha en idd ik ben niet de hele dag bij ze al staan ze wel aan huis dus wie weet hoe ze doen als ik er niet bij ben.
Afbeelding
Afbeelding

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:41

Dan lijkt het me helemaal prima zo! :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:57

Van paarden moet je niet verwachten dat ze echt met mekaar gaan spelen zoals bv honden dat doen. Ze zullen mekaar wel ok vinden, anders zou je het wel merken wanneer ze in een beperkte ruimte samen staan.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:52

Dat ze niet (veel) samen spelen of kroelen wil niet meteen zeggen dat ze het niet fijn vinden om samen te staan. Als er echt geen klik zou zijn, zouden ze elkaar ook niet tolereren op zo'n kleine oppervlakte. Het is misschien jammer dat het voor het oog lijkt alsof de komst van de Shetlander niets toevoegt, maar ik denk dat je paard wel degelijk gelukkiger is nu hij met een soortgenoot staat. Ondanks dat je geiten qua kleur perfect matchen met je paard zijn zij toch niet het ideale gezelschap.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:22

Ik vind het er wel heel vreedzaam uitzien, zo met z'n allen bij elkaar.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:13

ja alles gezellig bij elkaar kippen eenden kalkoenen pauwen geiten paarden haha ze eten ook samen.. echt leuk hoor zo samen

de kleine shet lijkt zich verder ook wel thuis te voelen haha