Ik zou mij eerst even netjes voorstellen

mijn naam is geert 21 jaar oud en woon in het koude noorden 'friesland'.
vanaf jongs af aan al in de weer met paarden. in mei mijn eigen tuiger verkocht naar engeland.
vanaf jongs af gewerkt bij een ruststal met voornamelijk harddravers.
in december ben ik begonnen met het rijden van een 10 jarige merrie 'tygo x farmer'
Cilanka is de naam.
Toen het punt kwam dat mijn 6 jarige tuiger toch verkocht moest worden de keuze gekregen om deze merrie te kunnen kopen rechtstreeks van de fokker.
Hier was het al niet een zeer rustig paard maar niet zo ernstig.
Tot heden word ze steeds 'heftiger'.
Cilanka is onder het zadel zeer fijn te rijden en bokt of steigert niet.
Als ze aan het werk is vooral aan de longeerlijn heeft ze weinig puf, onder het zadel is dit minder.
met opzadelen barst zij van de energie lijkt het.
tevens in de box is zij zeer onrustig, ze heeft een soort van weven maar dan langs de lange stalwand.
Ook maalt zij dan weinig om naar voer en likt ze veel tegen de betonwand en drinkt ze uitermate veel.
Maar nu word het wel aardig vervelend, en het minste is nog dat ik haar niet goed in haar vel en haar krijg en blijft ze zeer 'mager'. wij voeren onderhoudsbrok en tevens krijgt zij extra magnesium.
Mijn verstand bij paarden is wel aardig te noemen maar hier ben ik momenteel een beetje mee aan.
Ook geeft het haar niet als we een ander paard of pony naast zetten.
Mijn vraag luid nu ook is dit nu ook een reden om er toch een DA bij te halen of zit ik fout.
Alvast bedankt,
Geert