(Hopelijk staat mijn post hier goed)
Wij zitten met een probleem wat erg vervelend is en ik ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft of ons misschien kan helpen.
Mijn mini-shetlander merrie Eva is 31-5-2017 bevallen van een super knap hengst veulentje Lex.
De bevalling heeft ze helemaal alleen gedaan, en dit is helemaal goed gegaan.
Eva is een dame met veel karakter en hoe klein ze ook is, ze laat duidelijk haar grenzen merken
Wij hebben Eva nu 4 jaar (ze is 5 jaar).
Sinds Eva haar veulentje heeft is het onmogelijk om in haar buurt te komen. Zo gauw wij de wei binnen lopen houd ze ons in de gaten, als wij in haar richting willen lopen komt zij met haar oren in haar nek op ons afgerend, en ze draait zich om als ze dicht bij genoeg en dan schopt ze. Ze probeert ook te bijten.
Dit gedrag kennen wij totaal niet bij haar, ze wil zelfs niet meer bij ons komen voor een handje brokjes.
Het fokken van veulens is voor ons niks nieuws, en onze vorige merrie (helaas overleden) liet dit gedrag niet zien, vandaar dat wij niet goed weten hoe wij hiermee moeten omgaan.
Is het beter om Eva en Lex met rust te laten, of moeten we Eva juist corrigeren in haar gedrag?
Ik hoor graag jullie tips!
Groetjes Mara
Foto van knappe Lex!