Ik heb een 15 jarige Jazz die houd van regelmaat (net als meer paarden maar hij is erg strikt met klok kijken). Omdat hij ook niet als laatste van het land wil, gaat hij als 2e met zijn maatje....dit weet hij maar dat moet niet te lang duren. Hij heeft verlatingsangst (iets als veulen gebeurd). Hij wil graag als 1e naar het land en als 1e eraf. Hij accepteert nu dat hij als 2e gaat....
Ik gaf tot voor kort Stress-mix (2 schepjes pd). Ik ben overgestapt op Magnesium concentraat omdat ik begreep dat dit ook goed en zelfs beter werkt.
Echter is hij de laatste tijd drukker met buiten zetten. Vanochtend bij stalgenoot losgebroken op de parkeerplaats gerend en bokkend en steigerend mee naar het land...aangekomen in het land ... gras eten en klaar....
Hij is opgevoed...maar als hij in zo'n bui is dan moet je niet teveel met stilstaan en naar achteren lopen gaan beginnen want dan wordt het erger. Een schreeuw helpt vaak wel...maar hij si 1.75 en lijkt dan wel 3 meter hoog....
Graag jullie mening...toch maar weer over op stress-mix?
Hij staat trouwens op een stal met personeel die wel weten hoe ze met deze paarden omgaan, dus hoef geen opvoed tips....
Graag positieve reacties dus...want ik zit nu op mn werk en baal ontzettend ....
Siem