Shet hard geschrokken - nu standbeeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nele80

Shet hard geschrokken - nu standbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 09:46

Gisteren ben ik het volgende tegengekomen met mijn Shetland merrietje.
De 2 pony's stonden 's avonds samen buiten in de weide. Ik was nog in de tuin bezig toen ik hoorde dat ze in de weide naast ons met hun Arabieren gingen trainen. Omdat mijn andere pony (die aan het herstellen is van een blessure) daar nogal fel op reageert, heb ik beide pony's op stal gezet.
Nu was de Shet zo onder de indruk van het lawaai van de training dat ze gans de tijd in de richting van de weide bleef kijken, ze wou zelfs niet eten.
Toen de training gedaan was, ben ik met haar naar buiten gegaan en ben nog een uurtje met haar buiten bezig geweest. Ze was toen terug in haar normale doen.
Terug op stal staat ze terug gans de tijd in de richting van de Arabieren weide te kijken en wil amper eten.
Zou dit van de schrik zijn? Zijn er nog mensen die al zoiets tegengekomen hebben?

Blue_Monday

Re: Shet hard geschrokken - nu standbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 00:50

Ik zou het beestje gewoon laten, het is niet echt een probleem verder dan dat ze gewoon kijkt?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:59

Er was (en misschien is) nog iets te zien daar en dan blijven zij daarop gefocust.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 11:41

Ik maakte me vooral zorgen omdat ze niet meer wilde eten. 's Nacht heeft ze geen hooi willen eten en ook in de voormiddag at ze niets, ze stond daar maar gewoon. In de namiddag is ze terug beginnen eten. Normaal is ze, als ze op stal staat, heel beweeglijk. Ze stapt veel rond en zoekt in haar stro en hooi. Er hangt een camera in haar stal dus zo weet ik goed hoe wat ze allemaal wel en niet doet.
Ondertussen is alles terug normaal.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:56

Het kan stress zijn, kijk het even aan. Meestal gaat het vanzelf over.

Daarnaast zou ze toch een x moeten wennen aan die training. Ik zou haar daarom volgende keren buiten laten staan. Je bevestigt nu haar angst door haar binnen te halen.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:11

Nu is alles terug normaal hoor.
De training die mijn pony's kunnen meevolgen zijn Arabieren die getraind worden voor shows. Dat gaat gepaard met veel lawaai, meestal ook iemand die met een rode doek loopt te zwaaien, zweepjes met plastiek zakken aan, enz. Na 3 jaar reageert mijn andere pony daar nog altijd op. Normaal vind ik dat niet erg. Zo mogen van mij gerust even mee showen met de Arabieren hoor! Maar aangezien mijn andere pony momenteel geblesseerd is leek mij dat geen goed idee.
Als het lukt laat ik haar de volgende keer inderdaad gewoon buiten staan.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:31

Strak plan TS!
Die beestjes redden zichzelf wel, kunnen wel wat hebben.