Mijn merrie (24 jarige shetlander kruising) heb ik al jaren, en vorig jaar heb ik haar voor het eerst zichtbaar hengstig gezien. Ze stond in een kudde met paarden en pony's, veel merries en 1 pony ruin. Bijna alle merries waren toen hengstig, steken elkaar denk ik aan.
Ze heeft toen zelfs een Friese merrie geprobeerd te dekken terwijl ik er naast stond, terwijl ze zelf ongeveer 1.10 is.. Ja het was mogelijk met dat hoogte verschil, ik had het ook niet geloofd als ik het niet had gezien. En ik kan jullie verzekeren dat ze ècht een merrie is ivm dat 'dekken'.
Verder had ze wel nog meerdere merries in die kudde 'gestalkt'.

Nou nu is het weer zo ver, ze is weer hengstig (denk ik?) en verliefd op een welsh merrie waarbij ze in de wei staat. Nu staat er ook weer 1 shetlander ruin bij (een andere dan vorig jaar) maar daar heeft ze ook geen interesse in.
Dus, mijn vraag:
Kunnen paarden op hetzelfde geslacht vallen? Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, wel over homoseksuele pinguïns maar nooit over paarden.
Of heeft iemand anders ook iets soortgelijks meegemaakt?
Ik vind het trouwens wel prima als ze op merries valt hoor, ik accepteer haar zoals ze is.