Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Memories schreef:Ja dan wordt het lastig![]()
Zijn er geen andere paarden beschikbaar, dat ze met een groep het land op kunnen waardoor er een beetje een 'buffer' is voor de shet?
Als het nu echt alleen de keuze is uit of pony en haf samen met een hoop paniek of allebei alleen, zou ik ook alvast voorzichtig over verkopen oid na gaan denken. Als zo'n beestje eenmaal een keer succesvol de draad door is gegaan blijft het vaak niet bij 1 keer, dan is het wachten op ongelukken of dat ze allebei ontsnappen met alle gevolgen van dien.
Mocht je dan nog steeds een pony'tje voor erbij zoeken zou ik denken aan een wat groter maatje. Dit soort heftig opjaaggedrag van grotere paarden (die die kleintjes niet gewend zijn) naar (veel) kleinere pony's zie ik wel vaker gebeuren. Soms gaat dat alsnog snel goed, soms helaas niet.
Ineke2 schreef:Inderdaad CarinaR...
Hoezo laat jij dreigen naar andere paarden toe ts als in ze beschermd mij? Dat hoeft ze helemaal niet te doen, want jij kan dat prima voor jezelf bepalen! Als mijn merrie dat gedrag vertoont terwijl ik daar bij ben dan corrigeer ik haar, ik zorg dat zij veilig is niet andersom.
Dus andere paarden " jaag ik weg" als ze in de weg lopen etc niet andersom met bijvb uit de wei halen.
Als je de shet geen vluchtroute kan geven waar je haflinger niet bij kan vrees ik dat het heel moeilijk gaat worden om deze 2 te koppelen.