We zijn nu sinds twee weken van stal verhuisd, naar een stalling waar ze veel meer mogelijkheid heeft tot weidegang. Alleen blijkt nu het probleem dat wanneer ze haar terug op stal willen zetten en mevrouw hier nog geen zin in heeft ze gaat steigeren. Ze staat van 's morgens tot 's avonds buiten, dus het is niet dat ze niet "lang" genoeg op de weide mag staan. Het probleem heeft zich ook nog niet met mij voorgedaan in de weide, wel met twee andere meisjes van de stal en de staleigenaar. De meisjes zeiden dat ze naar haar toe wilden gaan om haar te pakken bij het binnenzetten en dat ze zonder aanleiding de lucht in ging.
Bij mij heeft ze het één keer gedaan toen ze een wondje op haar been had en ik dacht dat er een splinter in zat, bleek het een stukje vel te zijn wat loshing. Toen ik eraan kwam ging ze omhoog, niet heel hoog, maar de voetjes kwamen wel van de grond. Ik denk dat ik haar hier gewoon per ongeluk heb pijn gedaan, maar toch is zo'n reactie niet gewenst.
Verder is ze in de omgang wel ontzettend lief en onder het zadel ook, maar ik ben bang als dit gedrag in de weide niet gecorrigeerd wordt ze vroeg of laat altijd zal beginnen steigeren als ze haar zin niet krijgt. Het is ook vervelend dat ze het dus met andere mensen doet die haar willen binnenhalen, maar met mij niet, dus ik weet niet hoe zij dan reageren. Haar zelf elke dag gaan binnenhalen is geen optie aangezien ik op kamers studeer, maar wanneer ik thuis ben ga ik wel zelf. Ik zou er wel eens een keertje bij willen zijn en iemand anders haar laten vangen om te zien hoe ze doet, maar hoe corrigeer ik zo'n gedrag het beste als je ernaast staat? Ik heb geen zin in gevaarlijke situaties
Ze steekt nu al behoorlijk boven me uit en is nog steeds een het groeien, dus ik zou dan niet eens aan haar geraken.. Stem verheffen heb ik die keer dat ze het bij mij gedaan heeft ook gedaan, maar blijkbaar doet ze het dus wel nog steeds bij anderen.

of ze in je irritatie zone te laten komen.