Iets minder dan n jaar geleden was er bij ons op de manege n klein vriendschappelijk wedstrijdje. In die tijd was ik helemaal gek op Caesar, n kleine ruin die zich vaak niet gedroeg (maar dat vond ik wel leuk), maar omdat Caesar tijdens t proefje waarschijnlijk bokkend de bak door zou gaan ben ik toen op Roos het proefje gaan doen.
Dat ging hartstikke goed! En ik realiseerde me daardoor ook dat Roos een hele lieve leuke pony was en vanaf dat moment ben ik langzaam omgeslagen naar de Roos-kant en sindsdien is ze mijn favoriete pony!
Vanaf die zomer reed ik vooral veel op haar. Ze is zo ongeveer de enige pony die ik kan rijden met 100 % vertrouwen en zonder ook maar bang te zijn. Maar nu wil ik graag dat zij leert dat zij mij ook kan vertrouwen en dus een band opbouwen.
De laatste tijd ben ik af en toe met haar gaan wandelen in de bak maar vooral gewoon gaan borstelen en met haar in de paddock zitten. Tijdens dat zitten liet ik haar dus gewoon rondlopen. Naarmate ik het meer deed kwam ze steeds vaker naar me toe gewandeld (superschattig!) en af en toe bleef ze ook bij me staan. Volgens mij is dat wel n goed teken.
Maar nu wil ik graag wat meer gaan doen dan alleen maar zitten. Ik heb al gedacht aan schriktraining zodat ze leert dat ze niet bang hoeft te zijn en dat ik haar bescherm, maar bevelen jullie ook andere oefeningen aan? Ik hoor het graag.
Groetjes
) welk type bij welk paard op de manege past. Dan kun je ook beter inschatten wat ze van jou nodig hebben. Wat maakt bij voorbeeld dat Caesar anders reageert dan Roos? En wat kun je daar eventueel aan doen?
Als ik jullie reacties zo lees ga ik toch n beetje twijfelen, haha. Maar met dat zitten wil ik wel doorgaan