Ik heb 2D ponys en een mini. Ze zien me telkens van ver al aankomen en staan aan de poort op me te wachten. 1 van de 2 grote (tis een speciaal geval, ook een gevoelig karakter) gooit de laatste tijd echt erg zijn kont achteruit. Als ik binnenkom begroet ik hen wel, maar heb als ik verder door ga liever dat ze niet te kort op me zitten. Als ik hem wil wegsturen draait hij zich razendsnel om en bokt hij geweldig hard, zo erg dat ik nu echt bang begin te krijgen... ik neem nu maar een lange zweep mee om ze uit mn buurt te houden, ik heb echt bang dat hij me raakt, ook omdat ik daar aan de inkom niet zo meteen kan wegspringen als ik de poort binnen ben. Wat zou ik hieraan kunnen doen? ik vertrouw hem zo alsmaar minder, en misschien voelt hij dit ook een beetje aan... Misschien is het ook door het goede weer ofzo? Ze staan nu nog op een kleinere paddock, zou het frustratie kunnen zijn? Hij is altijd wel een bokker geweest, als iets hem niet aanstaat bvb, maar in mijn richting heb ik het liever niet
iemand tips voor mij?
dus nu beperkt het zich tot grondwerk en longeren als het weer het toelaat. ons perceel is echter heel slecht gelegen waardoor het bij de minste regen 1 waterpoel wordt. komt nog goed!