Verschil training paard vs hond

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bokker31

Verschil training paard vs hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 11:55

Omdat er onder de bokkers volgens mij ook veel hondenbezitters zijn, leek mij dit een leuk onderwerp om eens over te bomen.

Train je verschillend met een prooi vs roofdier. Kies je eerder bijv bij de een eerder R+ en de ander R-? Of is dit meer indiv dier afhankelijk dan soort afhankelijk?

Beloon je anders? Over het algemeen besteed je meer tijd met je hond dan met je paard omdat hij in je huis woont. Zie je verschillen of overeenkomsten?

Little_Gift

Re: Verschil training paard vs hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 07:46

Mijn paard kent hier alle trukjes die mijn hond kent (inclusief snoepje of wortel aanbieden met uitgestrekte hand en dit weigeren aan te nemen als ik zeg "wachten") en vice versa.
Ik heb jarenlang hondenafrichting gedaan, wedstrijden gelopen en gewonnen in binnen - en buitenland en 2 jaar na elkaar kampioen geweest met mijn Duitse Herders.

Ik merk geen verschil en weiger ze ook verschillend te behandelen, enige waar ik wel rekening mee hou is dat een hond van nature een roofdier/jager is en een paard van nature een vluchter/prooidier.
Deze afkomst geeft hun spontane natuurlijke reflex een andere uiting maar als je echt capabel bent in trainen, dan ben je dat moment van die instinctmatige reflexreactie voor.

My Horse... My Kingdom for My Horse... Today... Tomorrow... Every Day!!!

Ud'Anna - Udessa ter Pruts: Haflinger x New Forest, °12/06/2007, Dagritten en Trektochten

Quartz van Heiste: BWP Hengst °02/06/2016 RIP 19/06/2020

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie