bang voor paard in stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:07

Mist schreef:
ik zou het anders oplossen (een brul en eventueel een goedgetimede tik)

maar....neem een oude emmer, haal het handvat er vanaf, bix erin, deur hoeft maar 40cm open.


Dit laatste is ook een optie. Maar een brul en goed getimede tik hoef je niet te verwachten van iemand die zo onzeker is en slap in de schoenen staat. Dat gaat niet werken, dat gaat echt geen indruk maken.

Ragdollcat
Berichten: 14677
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:11

KittyDylan schreef:
Ik ga nu vast half bokt over me heen krijgen...
Maar gewoon een flinke mep verkopen.



Hoezo bokt over jou heen? ik zou ook m een flinke mep geven, is ie nou helemaal?

En anders laat het een ander het doen, geen risico nemen. Het is het niet waard om gevaar te lopen dat ie jou serieus te grazen neemt.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:25

Vriendin van mij heeft ook een stal met 25 paarden/pony's.
1tje probeert mij ook elke keer te bijten, nou die krijgt die knal ook.
Ik hou er niet zo van. Nu is het nog erger want ze is drachtig

Heleennn

Berichten: 6358
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:48

KittyDylan schreef:
Ik ga nu vast half bokt over me heen krijgen...
Maar gewoon een flinke mep verkopen.

Inderdaad, huppekkee een knal voor z'n kont. Straks bijt hij in je gezicht, dan is het helemaal klaar.

stoerebanaan

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:55

probeer zonder voer is de stal in te komen en ga gewoon aaien en als ie dan toeslaat tikje op de neus geven of idd kopje water. Op een gegeven moment ben je de baas denk ik wel :p

prugelpiet

Berichten: 12584
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:06

stoerebanaan schreef:
probeer zonder voer is de stal in te komen en ga gewoon aaien en als ie dan toeslaat tikje op de neus geven of idd kopje water. Op een gegeven moment ben je de baas denk ik wel :p


Met een tikje en een kopje water word je een aggresief paard niet de baas :')

Een flinke mep of klap met de emmer kunnen ze krijgen, is die nou helemaal gek geworden ^)
Een paard hoort niet te bijten. Punt.

Als hier de jonge hengsten niet oppassen met voeren, sla ik ook van me af met de emmer. Dan eten ze maar lekker van de grond, ik ga me niet laten bijten of overlopen.

Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:37

Ja, en ook ik sluit me er bij aan, gewoon een tik geven.
Ze mogen absoluut niet bijten.

Ragdollcat
Berichten: 14677
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:31

Ik heb ook weleens met een emmer een paard een pak rammel gegeven, die deed iets wat absoluut niet mag. Direct corrigeren op het moment dat ie iets doet wat absoluut niet mag, niks zielig.

Die krijgt er heus niks van behalve dan dat ie zich dan voortaan beter opgevoed is.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:04

Ik zeg altijd "happen is klappen" doen ze bij mij maar 1x

Zinzi_jewel

Berichten: 8837
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: bang voor paard in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:26

Inderdaad bijten is een No go
Ik peer ze ook tegen de smoel aan als ze bijten
En knabbeltje zo van he wie ben jij is geen ramp maar serieus bijten .
Bij zo een ga ik met een zweep de stal in .
Sla m desnoods met de zweep tegen zijn hoofd
Jammer dan
Ik wil dat de paarden een stap terug doen als ik in de stal kom voeren en pas gaan eten als ik voor de bak weg ben .
Stukje leiderschap noem ik dat

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:35

Zinzi_jewel schreef:
Stukje leiderschap noem ik dat

Super dom noem ik dat.
Het gaat om een 16 jarig meisje die niet sterk in haar schoenen staat, onzeker is, druipt van alle comments af. Die met een kopje water de box in wil gaan als oplossing. Ga met een zweep de stal in van mijn (onzekere) vorige merrie en je wordt aangevallen. Dat is geen "leiderschap", dat is dom als je het paard niet kent.

Marilu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: bang voor paard in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:46

Ik denk toch ook dat een mep uitdelen niet bij ieder paard zomaar goed komt. Zeker als ze doorhebben dat degene die die mep uitdeelt het niet echt meent en zich enkel maar stoerder wil voordoen dan hij/zij is én zeker als het over een dominant paard gaat (wat we hier uit het verhaal natuurlijk niet kunnen afleiden).
Als het je eigen paard niet is TS, zou ik toch ook geen risico's nemen, zeker als je de signalen die het paard uitstuurt naar jou (nog) niet goed kan begrijpen. Dan zou ik er ook voor opteren, zoals hier al gesuggereerd is, om het eten gewoon op de grond te smijten.
Als het wél je eigen paard is, dan zal je inderdaad je leiderschapskwaliteiten moeten beginnen aanscherpen, onder begeleiding.

Ragdollcat
Berichten: 14677
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: bang voor paard in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:22

Iemand die bang is, dat heeft een paard zo door inderdaad, dus het beste in dit geval is om het een ander te laten voeren. Gewoon geen risico nemen.

eva23
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 21:57

Een paard hoeft niet meteen altijd meteen heel agressief en gevaarlijk te zijn als een paard je alleen maar soort van aanvalt als je met een emmer voer de stal in komt. Daarnaast hoefde het niet zo erg te zijn maar viel ik tegen de staldeur aan, dus niet zoiets dat hij me er echt tegenaan trapte.
Zonder voer gaat het gewoon goed..
Ik heb laatst weer gevoerd en heb geen water meegenomen maar ik zorgde er gewoon voor dat ik op een veilige plek stond bij het paard. Hij probeerde wel te bijten maar toen ik een tik gaf op zijn neus schrok hij er wel van en heb ik snel het voer in de voerbak gegooid. De grootste reden waarom ik niet wil slaan ofzo is omdat het een best bangig en schrikkerig paard is en hij dan echt heel druk wordt dus dan wordt het juist gevaarlijker denk ik.. Daarom dacht ik misschien dat water een goed idee is omdat hij heftig op dingen reageert.
Daarnaast lijkt het me juist niet goed om hem iemand anders dan maar te laten voeren want dan leren we het toch nooit?

Ik snap trouwens wel hoor dat jullie zeggen een mep verkopen want bij een ander paardje die daar staat heeft dat ook echt gewoon nodig maar dit paard is dus een moeilijker geval.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:56

paardje1983 schreef:
Zweepje mee nemen en als ie dreigt te bijten van je af tikken


Dat zou ik niet doen. Zo daag je het paard alleen maar uit je van zich af te trappen.

Brainless schreef:
Ik vind het wel makkelijk gezegd dat een meisje van 16 maar een (agressief) paard een klap met een zweep moet geven in een stal.
Als het paard dan evt terug aanvalt kan zij geen kant op.

Als je bang bent geworden (wat ik heel goed begrijp) is dit juist niet de manier om het op te lossen.


Ik ben het helemaal met je eens! Mooi gezegd! _/-\o_