Sinds kort rijd ik paard bij een manege. Heb als kind nooit gereden en vond het nu tijd om te beginnen (ben 20). Ik heb er nu een les of 8 opzitten en ik vind het helemaal geweldig, alleen vanochtend is er echt iets naars gebeurd. Ik reed in een groepsles en alle paarden waren een beetje onrustig (naar het schijnt vanwege de harde wind) en het paard waar ik op reed in het bijzonder. Normaal gesproken staat dat paard bekend als de rust zelve, maar vandaag had hij er echt geen zin in. De instructrice vroeg of ik even halt wilde houden omdat er iets niet goed was met de singel. Toen ze op ons af kwam lopen begon het paard onrustig te bewegen en een beetje te bokken en toen ze de teugel vastpakte gingen z'n voorbenen al een beetje omhoog. Het paard trok zich los van haar en begon volop te steigeren met mij er nog op (een keer of 3). Toen stopte hij en was hij enorm aan het trillen (hij was duidelijk bang) en ik was inmiddels ook lam van angst. De instructrice kwam toen nog een keer en toen begon hij weer! Ik was compleet in paniek (een echte beginnersfout, ik weet het). Op de een of andere manier lukte het mij om ervan af te springen terwijl hij bezig was, dus ik heb er verder niks aan over gehouden. Ik ben nu alleen echt heel erg bang geworden. Meteen nadat ik van hem af was gesprongen mocht ik op een ander paard (een jonge hengst, niet zo'n goed idee voor een beginner eigenlijk) en dat ging eigenlijk best prima. Ik weet alleen niet of ik volgende week weer durf. Hebben jullie misschien tips om hiermee om te gaan?

Flink eind bij jou vandaan dus.
En wat ontzettend lief aangeboden van je. Mocht je dit ooit nog eens willen doen met mij, mag je me altijd een berichtje sturen!
). Wees niet bang voor volgende week, maar denk juist dat jij nu een ervaring rijker bent (en dus meer aan kan). Misschien is dit voor je gevoel nog niet helemaal zo, maar probeer er in te geloven! Ik vind het super knap dat je weer bent opgestapt (wel op een ander paard, maar dat maak echt niks uit!)