Ik les nu bijna 1 jaar (sinds mei). Ik rijd al een tijd lang op een oude fjord van rond de 22 jaar. Ik ben op haar begonnen met rijden, en in het begin ging het gewoon goed. Maar toen ik steeds meer zonder begeleiding (iemand ernaast) ging rijden werd ze steeds ondeugender en galoppeerde ze de hele tijd weg. Omdat ik het beu was, en het rijden niet meer leuk vond, had ik aan mijn lerares gevraagd of ik op een andere pony mocht gaan rijden, en dat mocht. Op die pony ging het super goed, die wou alleen niet op de hoefslag lopen maar iedere pony zijn eigen ding toch?
Nou nu moest ik afgelopen zaterdag weer op die fjord en ze galoppeerde weer de hele tijd weg. In stap doet ze niks, maar als ik eenmaal wil aandraven, zonder iemand erbij, is ze dus de hele tijd weg. In het begin kwam het waarschijnlijk omdat ik nogal een beginner was en ik nog niet zoveel rijervaring had, maar dat zou tegenwoordig het probleem niet meer echt moeten zijn. Help?! Wat moet ik doen?
Extra info: ik rijd in een les van ong 5/6 mensen (1x één uur in de week). Er zijn ook gewoon meiden die erop rijden waarbij ze het niet flikt (ook genoeg waarbij ze het wel doet die al veeel langer rijden). En ja, ik ben redelijk onzeker als ik op haar zit.
Heeft iemand tips? Alvast bedankt