Ik ben net nieuw hier maar wil even mijn verhaal doen en daarbij een vraag stellen. Ik heb twee paarden een shetlander Thijke en een arabierxwelsh Vajori (nakomeling van Vitano). Het gaat om de Arabier. Ik heb hem overgenomen van een familielid. Het is een superbraafbeestje en heeft niets kwaad in zich. Wel kan ie soms schrikken of zich echt aanstellen. Toen ik hem net had ging alles goed en ik liep zo met hem alleen over straat. Daarna ben ik onder het rijden eraf gevallen: arm gebroken
Toen ben ik een beetje mijn vertrouwen in hem verloren en daarna heb ik ook zeker 2 maanden niet gereden. Daarna na de zomer heb ik het rijden weer opgepakt en ben ik wat lesjes gaan volgen. Zo kwamen we erachter dat er nog een mooie dressuurpony in hem zat. Steeds als we naar de instructrice gingen moest ik over de weg met hem en dat ging toen prima. Sinds ik op een nieuwe school zit en het winter werd ben ik minder vaak gaan rijden tot bijna niet. Zo ging elke dag nog maar een half uurtje en was het plezier voor mij eigenlijk al eraf. Dus wou ik buitenritten met twee vriendinnen gaan maken. Dus eerst wandelen en oefenen enz. En de shetlander ging ook mee. Laatst wou ik alleen gaan wandelen en ging het mis. Om de drie stappen draaide ie zich om en hinnikte hard naar de andere pony's. Ik moest hem met beide handen vasthouden dat ie niet weg rende. Dit is natuurlijk superirritant en zo kan ik nooit buitenritten maken. Mijn vraag is:Hebben jullie tips dat is zelf ook alleen van het erf af durft? En de stappen die ik moet zetten voor op buitenrit te gaan?
Alvast bedankt xx
(sorry voor eventuele typfouten)