Ik heb een ruintje van 1,5 jaar.
Ik wil hem graag verkeersmak maken zodat we kunnen gaan wandelen buiten.
Het heeft lang geduurd voor we hier aan toe waren (heeft veel redenen....) maar wil het nu toch wel gaan doen!
We zijn in de zomer 1x een rondje gaan lopen om de rotonde voor zijn weiland, daar is het altijd enorm rustig. Hij vond alles prima, wel spannend maar meer niet. We staken het zebrapad over bij de rotonde en waren net halverwege als er een één of andere gestoorde man denkt er even achterlangs te scheuren en hem bijna raakt. Amado schrok natuurlijk en sinds dien vind hij auto's maar niks.
Verder ben ik 2x op onze nieuwe stal naar buiten geweest, we zijn de weg over gestoken en een pad op gegaan, eenmaal daar na 3 meter weer omgedraaid en terug gegaan. Ging prima, er waren geen auto's of iets.
De 2e keer ging ik zonder mijn moeder, weer het zelfde stukje en op de heenweg geen auto's. terugweg voor de weg moeten wachten tot een auto langs was, ging prima en we staken over toen er geen auto's kwamen.
Net op het erf aangekomen zag ik al een busje aankomen dus heb ik hem op 2/3 meter afstand van de weg maar omgedraaid omdat ik wist dat hij anders enorm zou schrikken. Het busje reed langs en Amado steigerde.
Beide keren was er overigens een andere verkeersmakke pony mee.
Maar ik wil toch wel opzoek gaan naar iemand die kan helpen. Ik wil er zelf gewoon bij zijn en het ook doen zodat hij ook het vertrouwen bij mij heeft dat er echt niks gebeurd.
Het is namelijk geen shetje ofzo wat je in je hand hebt maar toch wel een aardig stevig dier.
Tips zijn uiteraard ook gewoon welkom..
groetjess Dahlia en Amado