Vallen en opstaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horzieloverr

Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 18:31

Hoi bokkers,
vandaag ben ik weer (nouja, voor de tweede keer haha) op mijn verzorgpony gaan rijden!
Een Welshje van 15/16(?), maar echt geen makkelijke pony! Ze is een beetje sloom, maar als je wilt kan ze wel doorlopen :9 . We gingen dus aan de longe, (Anders weet ik binnen de kortste keren waar alle hoeken van de bak zijn :D ) Maar dit gaan we echter wel opbouwen, (zonder longe) eerst aan elkaar wennen enzo :D .
Maar ja, vandaag gingen we dus voor de tweede keer rijden, ging opzich wel goed, tot we gingen galloperen.
Ik gallopeerde aan, ze ging galloperen, harder rennen en na een paar keer bokken lag ik eraf :') (Ze bokt heel gemeen) Niet hard ofzo. Dee-Dee (de pony) Had al heel lang niet meer gereden, dat bouwen ze weer een beetje op.. (Twee weken geleden 3 keer gereden ofzo?) Maar nou ja, na die val was ik er heel koeltjes onder en stapte gelijk weer op. Toen gingen we nog een beetje draven enzo en toen waren we klaar. Nog zonder longe uitgestapt. Ik ben verder niet bang, wel leuk zo'n uitdaging :9 . Even anders dan een manege pony, hier leer ik nog eens wat van! :) . Ze is me volgens mij een beetje aan t uitproberen :') <3
Ik maak nog we vaker van dit soort dingen, updates ofzo xd.

(Hebben jullie misschien nog tips voor de volgende keer galloperen? :D )

Knorretjee

Re: Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:37

de mijne bokte ook altijd heel gemeen. Ik heb eerst iemand laten komen kijken of er iets dwars zat in zijn rug, maar dat was niet. Toen ben ik heel veel gaan oefenen en longeren met zadel op zijn rug en daarna gaan rijden. En nu bokt hij heel soms nog maar dat is niet erg :+
veel succes ;)

Pepty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:46

ik zou eerst eens rustig kennismaken. Waarom moet je meteen galopperen? Heb ik pas na een half jaar gedaan.....

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:06

Ik zou de eerste paar keer niet galloperen, als je het toch persee wilt zou ik het wel met een begleider doen.

Voor het galopperen, als ze te hardt gaat neem je haar terug. Zorg ook dat zij haar hoofd niet naar beneden kan brengen en houd de teugels op maat.

Als ze toch bokt, hakken uitdrukken en op je kont proberen te zitten.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 18:29

Ellebel123 schreef:
Ik zou de eerste paar keer niet galloperen, als je het toch persee wilt zou ik het wel met een begleider doen.

Voor het galopperen, als ze te hardt gaat neem je haar terug. Zorg ook dat zij haar hoofd niet naar beneden kan brengen en houd de teugels op maat.

Als ze toch bokt, hakken uitdrukken en op je kont proberen te zitten.

Ga ik sws doen, hakken drukken enzo :D
En idd van als ze harder gaat haar terugnemen, maar het ging toen zo; Ze gallopeerde aan en na een paar passen ging ze al bokken..

En ja ik heb er sws altijd een begeleider bij ;)

Lotte_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:45

hoii misschien kun je je paard eerst een paar keer longeren met touwtjes? Dan leer je elkaar ondertussen ook wat kennen :) groetjes

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:49

Met begeleiding moet het goed komen toch :D
Vallen hoort er helaas bij, en ook het uitproberen of miscommunicaties horen erbij. Niet opgeven en gewoon weer opstappen zoals je gedaan hebt en door blijven zetten. Dan komt het helemaal goed met jullie!

Fjordgijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 01:31

Ik ben het eens wat de andere zeggen. Ik zou gewoon les gaan nemen,dan voorkom je dat miscommunicatie erger wordt. En weet je zeker dat je het op een verantwoorde manier doet. Niet gelijk galloperen, is niet belangrijkste :)

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:01

xMaxxiee schreef:
Met begeleiding moet het goed komen toch :D
Vallen hoort er helaas bij, en ook het uitproberen of miscommunicaties horen erbij. Niet opgeven en gewoon weer opstappen zoals je gedaan hebt en door blijven zetten. Dan komt het helemaal goed met jullie!

:)

Ga ik zeker doen!

Ik hoor van veel mensen dat de weg er naar toe nog het mooiste is, dus daar ga ik zeker van genieten :D

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 19:09

Hoi, even een update!
vandaag weer gereden! oma was weer druk, dus eerst even uit laten razen aan de longeerlijn.
Daarna gereden, niet gegallopeert. Ze was weer een beetje sloom, dus veel aandrijven.. ze is ook een paar keer in galop gesprongen en ik heb een paar hoge bokken moeten doorstaan..

Manarosao

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:10

Klinkt als een eigenwijs paardje, maar ik zou haar als ik jou was wel aanleren dat ze niet zo hoog mag bokken, als je het toelaat zal ze het alleen maar vaker doen ;)

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:02

Manarosao schreef:
Klinkt als een eigenwijs paardje, maar ik zou haar als ik jou was wel aanleren dat ze niet zo hoog mag bokken, als je het toelaat zal ze het alleen maar vaker doen ;)

Ja, ze krijgt sws al een schop als ze dat doet hoor :D maar bedankt voor je reactie!

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:05

Afbeelding

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 16:27

Beetje slechte kwaliteit maar dan hebben jullie ook een beeld :P

hallotjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:54

Die regenboog wow mooie foto!

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 10:17

hallotjes123 schreef:
Die regenboog wow mooie foto!

Dankje, wel een beetje bewerkt die kleuren :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:19

AndreaFrans1 schreef:
Hoi, even een update!
vandaag weer gereden! oma was weer druk, dus eerst even uit laten razen aan de longeerlijn.
Daarna gereden, niet gegallopeert. Ze was weer een beetje sloom, dus veel aandrijven.. ze is ook een paar keer in galop gesprongen en ik heb een paar hoge bokken moeten doorstaan..

Heeft ze geen rugpijn of last van het zadel dat ze zo bokt bij het aanspringen?

Heel mooie foto hierboven trouwens :j

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 16:32

Azmay schreef:
AndreaFrans1 schreef:
Hoi, even een update!

Heeft ze geen rugpijn of last van het zadel dat ze zo bokt bij het aanspringen?

Heel mooie foto hierboven trouwens :j

Hmm ja, het zadel paste hiervoor al niet, maar nu ik er op ga rijden hebben ze t zadel naar de zadelmaker gebracht := het past als het goed is nu wel..