Mijn merrie heeft ook zulk gedrag vertoond (alleen dan nog wat erger) en dat was idd hormonaal dus dat eens laten nakijken kan nooit kwaad. Hoe is het met haar hengstigheid, komt die normaal, en hoe reageert ze dan?
Merrielief is hier ondertussen volledig genezen maar is nog steeds een eenzaat. Ze is in de kudde superdominant: ZIJ is baas en niemand anders! En de anderen mogen niet in de buurt komen want dan valt ze gewoon aan. Kan ze niet verdragen.
Er is nu sinds kort een nieuw paard in haar kudde, die heeft ze een beetje als beschermeling genomen en daar is ze dikke maatjes mee. Maar dat is echt de eerste keer in 2 jaar tijd dat het eens met een ander paard klikt. Deze ruin is continu bij haar.
Maar toch, als ik, baasje dus, eraan komt mag ruin maken dat ie weg is. Andere paarden in baasje haar buurt duld ze ook niet, als het uit initiatief uit de paarden komt tenminste. Als ik zelf naar een andere toega om iets te zeggen houd ze zich koest.
Gevalletje dominant dus... En zij is in de omgang idd een superleuk braaf paard, zolang je haar onder de duim houdt. Geef haar een vinger en ze pakt je hele arm