Paard na 3 keer de trailer op

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Paard na 3 keer de trailer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 07:17

Hee,

Ik las nu hier een beetje de topics en toen begon ik me wat af te vragen.
Ik heb een paardje dat thuis altijd de trailer op loopt, nooit geen hulp nodig of iets.
Zijn we dan op ander terrein dan heb ik altijd even hulp nodig van mijn vader, hij loopt er dan met een zweepje achter, niet om te slaan maar zodat ze een beetje door loopt en het is me nu inmiddels opgevallen dat ze er dan bijna nooit in 1 keer op gaat, ook nooit in 2 keer maar altijd in 3 keer. Alsof ze telt :') nja weetje ik maak er niet echt een groot probleem van want ze staat er altijd na 3 minuten op.
Weet iemand waarom mijn paardje dit doet? Het is dus niet het geval dat ze de trailer echt niet op durft (in de trailer zelf was ze altijd heel angstig, volgensmij is dit inmiddels een stuk minder nu ik haar anders vast heb gezet).

celine14

Re: Paard na 3 keer de trailer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 07:20

ik heb dit ook! die van mij loopt er niet in een keer op maar in 2 keer. ergens anders (dus op de terugweg) loopt ze er vaak wel in een keer op :')

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 07:24

En als een ander persoon haar laadt?
Misschien ligt het namelijk wel aan jou omdat jij nu de eerste 2 keren onbewust denkt 'nu lukt het nog niet; de derde keer lukt het pas'. Zo zat dat toch ook met het paard dat kon tellen? Die las hele subtiele hints in het gedrag van zijn eigenaar.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 07:26

mairead schreef:
En als een ander persoon haar laadt?
Misschien ligt het namelijk wel aan jou omdat jij nu de eerste 2 keren onbewust denkt 'nu lukt het nog niet; de derde keer lukt het pas'. Zo zat dat toch ook met het paard dat kon tellen? Die las hele subtiele hints in het gedrag van zijn eigenaar.

mmm nooit geprobeerd eigenlijk. Kan ik best wel eens proberen. Soms denk ik ook wel van: vandaag gaan we het in 1 keer doen, maar ik denk dat mijn houding dan wat anders uitstraalt. Kan best eens vragen of mijn vader haar een keer wil laden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:16

TAO -> OPG

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:20

Het is toch niet erg als je paard op onbekend terrein wat voorzichtiger is? Ik denk eigenlijk dat het wel logisch is. Een vreemd terrein kan wel vol gevaren zitten en dan ook nog in een klein blikje stappen is dan wel jezelf extra in gevaar brengen natuurlijk. Vooral relaxed blijven en haar/hem de tijd gunnen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:22

grappig he..

mijn vorige paard moest eerst altijd even "afscheid' nemen.
op de klep bleef ze staan, keek ze om zich heen en liep dan door de trailer op.

@troi, lijkt me indd geen probleem en dat maakt ts er ook niet van. ze vroeg het zich gewoon af.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 13:34

oh nee vind het zeker geen probleem, kan er altijd indd vooral wel om lachen.
Als iemand hulp aanbied, is het ook altijd zo van: oh let maar op bij de derde keer loopt die erin :')

mmm zijn dus meer paarden die zulke kleine aparte dingen hebben haha

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:20

Fijn dat je een paard hebt die op de derde keer gaat. Mijn merrie laat na de 300ste keer nog niet :')
Heb eigenlijk niet echt een idee hoe dat het komt. Maar ik sluit me aan bij troi en mairead!