Mijn haflinger heeft eczeem, dus ze staat 's zomers altijd met een deken op. Nu staan we sinds februari dit jaar op een nieuwe stal, waar ze 's zomers 24/7 buiten staat in een kudde van 5 paarden. Gaat allemaal goed, maar helaas zit een van de andere paarden constant aan de deken van mijn pony te bijten.. Daarnaast zuigt hij lucht op de kont van mijn pony
Allemaal leuk en aardig, gevolg is nu dat ik al 2 (!) Rambo Sweet Itch Hoody's kapot heb.. Zijn niet de goedkoopste dekens. Ik heb na het slopen een Rambo Protector gekocht, onder het mom: sterkste deken die er is, zou niet kapot moeten kunnen. Tot heden gaat dit gelukkig ook goed, hoewel je wel al duidelijk beschadigingen ziet in de deken. Gelukkig is de deken zo stevig dat het niet tot grote gaten leidt (afkloppen). Bij de hals laat een naadje iets los, maar ook dat blijft al een tijdje goed gaan.
Wat nu.. Het lastige is dat het paard dit gewoon blijft doen, ik zie het ook heel vaak. Als ik er bij ben doet hij het niet meer, ik heb 'm al zo vaak laten schrikken dat hij nu wel oppast
Het luchtzuigen is nog niet eens het probleem, daardoor wordt de deken alleen wat vies groenig. Maar ik zie ook geregeld dat hij de deken tussen z'n tanden pakt en er dan heel hard aan trekt. Wat ik al heb geprobeerd:
- Er heel lang bij blijven en dingen gooien naar het paard zodat hij schrikt. Werkt natuurlijk niet want ben er niet altijd
- Vliegenspray op de plek waar hij altijd bijt / lucht zuigt.
- Anti bijt spul op die plek, uit een pot geprobeerd en nu heb ik een spray; helpt helemaal niks.
Wat stinkt / is zo vies dat het paard ermee gaat stoppen..?
Apart zetten zou ik heel jammer vinden, gaat net goed in de kudde. Maargoed, ik ben nu al 2x 125 euro lichter, en de deken die ze nu heeft kost 160 euro. Als deze laatste ook gesloopt wordt ben ik er wel een beetje klaar mee.. Kan je zoiets ook regelen met de verzekering? Dat ik de eigenaren aansprakelijk stel, in overleg uiteraard? Geen zin in ruzie. Ik kan filmpjes / foto's aanleveren dat het paard het doet, gebeurt namelijk dagelijks
What to do?
stinkt als de pest maar is het enige dat hier 100% werkt...
Oplossing voor alle jeuk!
Wordt wel een duur grapje en durfde eigenlijk ook geen nieuwe op te doen, omdat je weet dat hij diezelfde dag nog vol met gaten komt te zitten.