Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Adrienne93 schreef:Nou dat zou inderdaad een logische oplossing zijn.
Echter meppen ze elkaar dan helemaal kapot... het paard dult geen andere paarden...
Maar het is dusdanig erg dat ie de trailer niet eens in wil omdat ie dan weg moet bij de pony's...
Als ze het paard willen rijden dan moeten de pony's op stal zodat ie ze kan zien anders is ie niet te rijden...
Dat is het hele kromme, hij kan absoluut niet met ze in 1 weide.. maar hij kan ook absoluut niet zonder ze..
Adrienne93 schreef:Hey bokkers!
Ik heb een vraagje,
Een vriendin van mij heeft een nieuw paard gekocht. Beest is fantastisch!
Haar zoon, man en zij zelf kunnen er op rijden, zij kan met hem de wedstrijdsport in zoals ze wil, haar zoon is net begonnen met paardrijlessen en zelfs hij kan er mee wegrijden.
Maar er is wel 1 probleem...
Hij heeft verlatingsangst...
Hij staat met 2 pony's, de pony's staan in een wei en hij staat apart.
Als hij op stal staat dan kan die de pony's niet zien maar is er niks aan de hand.
De weide is opgedeeld in 5 stukken. Als de pony's in stuk 1. staan en hij in stuk 5. kunnen ze elkaar niet zien en gaat hij helemaal door het dolle heen.
Veel mesten, rennen, hinniken en sliding stops maken. Vandaag was het zo erg dat ie nu zelfs in stap niet meer zuiver loopt.
Nou hebben wij hier beide geen ervaring mee en willen er een therapeut bij halen maar we zouden niet weten wie je daarvoor moet benaderen, wat voor soort therapie, wie doet dat in regio Overijssel?
Maar wij willen ook graag weten wat we er zelf aan kunnen doen totdat de therapeut kan komen, neem aan dat die er niet binnen 1 dag staan.
Momenteel is het zo erg dat de eigenaren (moeder en dochter(13)) van de pony's ze niet meer buiten durven te zetten of binnen durven te zetten en dit is erg onhandig. Er ontstaat een gevaarlijke situatie zowel voor ons als voor het paard zelf.
Dus totdat de therapeut kan komen willen we graag weten wat we zelf kunnen doen.
Dus wie weet wat wij kunnen doen?
En wie weet er een therapie die geschikt is?
En bij wie moeten we dan zijn?
Elisa2 schreef:Adrienne93 schreef:Hey bokkers!
Ik heb een vraagje,
Een vriendin van mij heeft een nieuw paard gekocht. Beest is fantastisch!
Haar zoon, man en zij zelf kunnen er op rijden, zij kan met hem de wedstrijdsport in zoals ze wil, haar zoon is net begonnen met paardrijlessen en zelfs hij kan er mee wegrijden.
Maar er is wel 1 probleem...
Hij heeft verlatingsangst...
Hij staat met 2 pony's, de pony's staan in een wei en hij staat apart.
Als hij op stal staat dan kan die de pony's niet zien maar is er niks aan de hand.
De weide is opgedeeld in 5 stukken. Als de pony's in stuk 1. staan en hij in stuk 5. kunnen ze elkaar niet zien en gaat hij helemaal door het dolle heen.
Veel mesten, rennen, hinniken en sliding stops maken. Vandaag was het zo erg dat ie nu zelfs in stap niet meer zuiver loopt.
Nou hebben wij hier beide geen ervaring mee en willen er een therapeut bij halen maar we zouden niet weten wie je daarvoor moet benaderen, wat voor soort therapie, wie doet dat in regio Overijssel?
Maar wij willen ook graag weten wat we er zelf aan kunnen doen totdat de therapeut kan komen, neem aan dat die er niet binnen 1 dag staan.
Momenteel is het zo erg dat de eigenaren (moeder en dochter(13)) van de pony's ze niet meer buiten durven te zetten of binnen durven te zetten en dit is erg onhandig. Er ontstaat een gevaarlijke situatie zowel voor ons als voor het paard zelf.
Dus totdat de therapeut kan komen willen we graag weten wat we zelf kunnen doen.
Dus wie weet wat wij kunnen doen?
En wie weet er een therapie die geschikt is?
En bij wie moeten we dan zijn?
Ik heb ervaring met paarden met verlatingsangst en de beste tip die ik je kan geven is om het paard vooral de tijd te geven. Het kan zijn dat hij door de verhuizing {andere stal, andere paarden etc} dusdanig van streek is geraakt dat hij daarom extra heftig reageert nu.
Als hij op stal staat en de pony's niet kan zien is er niks aan de hand..wat betekent dat hij de stal associeert met een veilige plek.
De wei associeert hij kennelijk niet met een veilige plek en voelt zich daar onzeker en raakt dus in paniek als hij alleen staat.
Dus voorlopig gewoon naast elkaar weiden, of met een wei ertussen maar in ieder geval dat hij de pony's kan blijven zien als hij buiten loopt.
Ik vraag me af waarom moeder en dochter het paard niet meer buiten of binnen durven te halen? gaat hij rennen? word hij sterk etc?