Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

kruimellover schreef:Het rijden vindt ze voor zover ik weet niet eng. Vorige week zijn we met twee auto's naar de keuring gereden en dan staat ze gewoon heel rustig op de trailer.
Als ze erop staat, is er ook niks meer aan de hand namelijk. Dan gaat ze ook gewoon op haar gemak staan eten. Het is echt het stukje van de klep de trailer in.
Het wachten tot ze weer aandacht heeft is een goed idee, maar dan kunnen we wachten tot we een ons wegen. Want ze blijft in zichzelf gekeerd en afgeleid. En ik beloon haar dus ook iedere keer als ze wel een stapje zet oid.
Bedankt alvast voor de tips!
Ik heb trouwens geen filmpje, alleen van toen ze het wel heel snel deed met de targets.
ik ben zelf een parelli fan en Linda parelli zegt altijd 'it take never longer than 2 days'
geef je paard aan dat je wilt wachten, voor haar! Ik zelf ga gewoon op de klep zitten en spelletje doen op telefoon. En zodra ze dan relaxed staat op de klep stop je en dan volgende dag weer opnieuw

kruimellover schreef:Verder is het volgens mij grotendeels koppigheid, want vorige week gingen we naar de keuring en stond ik ook braaf te wachten tot ik een ons woog. Ik had honger, dus m'n vriendinnetje pakte een boterham voor me en die wilde paardlief ook wel hebben, dus toen liep ze er zo op.
Dat heb ik gisteren ook weer geprobeerd, maar helaas, dat werkte niet meer.
Gekke eigenwijze merrie.

MaritB schreef:Je schrijft eigenlijk dat je paard in zichzelf keert, in mijn ogen doet een 'eigenwijs, koppig' paard dit niet.
Maar dat is hoe ik er tegen aan kijk
bruintje123 schreef:Of de chauffeur rustig genoeg rijdt?
Zet een volle emmer water in de trailer.
Na de rit mag er geen druppel uit zijn of de emmer van zijn plek geschoven zijn.