Ik ben graag bezig met mijn verzorgpony maar het probleem is dat haar ego groter is dan ik aankan.
Rijden is al lang opgegeven omdat ze enkel in stap braaf haar rondje loopt. Zodra ik aandraaf gaat ze op eigen houtje versnellen en zodra ze in galop aanspringt speert ze weg en heb je geen controle. Ook longeren gaat in dit tempo. Ik wil graag met haar werken want ze is op het moment echt moddervet.
Ik ben dus op zoek naar tips, ik heb geen tijd om er elke dag 2 uur mee bezig te zijn omdat ik ook erg druk ben met school (in de vakantie is dit natuurlijk anders). Het lijkt me ook leuk om met haar in het bos te wandelen maar meestal heeft ze daar niet veel zin in en loopt ze dan alleen te trekken. Ik ben op zoek naar tips of ideeën voor wat ik met haar kan doen zodat ze een beetje in beweging blijft en wat manieren leert. Ik ben ook bereid hier les in te nemen maar dan alleen van een kundig iemand.
Hebben jullie tips?
Groetjes
Ik zoek iemand met veel ervaring op verschillende paarden die rechtvaardig blijft tegenover het paard maar ook streng kan zijn (tot op zekere hoogte).