Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Resistance schreef:Waarom is hij nog hengst?
xkuss_liessx schreef:Resistance schreef:Waarom is hij nog hengst?
De mensen bij waar hij staat hebben niet echt heel veel verstand van paarden. Ze hadden hem er als maatje bij gekocht voor een groot paard want hun dochter hield wel van paarden enzo. Die is het huis al uit. Zelf weet ik ook niet veel over hem. Ik moest er zelf achter komen dat hij nog hengst is. Hij had er in het voorjaar wel erg veel last van merkte ik maar het valt mee. Dit is vooral om het eten denk ik. Maar kortom ze hebben niet genoeg geld hem te laten castreren en er is niks echt mis met een hengst hebben.
Koper schreef:NOOIT uit de hand voeren. Mijn paard (ruin) heeft bij zijn vorige eigenaar leren bedelen en dat is een heel lastig probleem. Zo werd hij vorige maand weer happerig omdat er iemand aan het hek bleek te voeren.
Wat goed werkt is heel consequent zijn. Elke keer als mijn paard hapt krijgt hij een tik in zijn gezicht/op zijn neus. Geen harde mep, gewoon een tikje. En dat is het. Niet meer en niet minder. Niet gefrustreerd raken. Gewoon steeds de zelfde reactie. Shetten zijn over het algemeen slim, hij zal het gauw genoeg door krijgen. Natuurlijk geef je hem ook geen eten totdat hij zich gedraagt. Als hij op een door jou bepaalde afstand netjes wacht kan hij zijn eten krijgen, eerder niet.
Uiteraard er ook voor zorgen dat hij genoeg ruwvoer heeft. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij honger krijgt.
xkuss_liessx schreef:Koper schreef:NOOIT uit de hand voeren. Mijn paard (ruin) heeft bij zijn vorige eigenaar leren bedelen en dat is een heel lastig probleem. Zo werd hij vorige maand weer happerig omdat er iemand aan het hek bleek te voeren.
Wat goed werkt is heel consequent zijn. Elke keer als mijn paard hapt krijgt hij een tik in zijn gezicht/op zijn neus. Geen harde mep, gewoon een tikje. En dat is het. Niet meer en niet minder. Niet gefrustreerd raken. Gewoon steeds de zelfde reactie. Shetten zijn over het algemeen slim, hij zal het gauw genoeg door krijgen. Natuurlijk geef je hem ook geen eten totdat hij zich gedraagt. Als hij op een door jou bepaalde afstand netjes wacht kan hij zijn eten krijgen, eerder niet.
Uiteraard er ook voor zorgen dat hij genoeg ruwvoer heeft. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij honger krijgt.
Als hij naar me hapt dan heft hij gelijk al ze hoofd op alsof hij al weet dat hij een tik krijgt ofzo. Want als hij hapt geef ik al een tik op zn neus. Maar niet uit de hand voeren is een goede. Dus als ik een appeltje geef moet ik het ergens neerleggen en dan moet hij wachten tot hij het mag pakken ofzo?
Shirley schreef:Zou hem voorlopig maar eens helemaal niks geven
Voeren aan de eigenaar overlaten en hem alleen belonen met een kroeltje/kriebeltje.
Als hij beseft dat er niks te halen valt bij je, is het zo over!