Paard gaat onder het draadje door...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wech

Paard gaat onder het draadje door...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 20:15

Hoi, mijn jaarling hengst gaat echt elke dag onder het draadje door, naar het lange gras... En er staan ook merries op de wei en ik wil echt niet dat hij straks bij de merries staat en papa word (hij word donderdag geruind) maar verder ook, hij zorgt er voor dat de draadjes slap gaan hangen/kapot gaan en de isolators breken dan ook weer... Achter 3 draadjes blijft hij wel staan nar het is niet mijn stal dus ik kan ook niet hoppa 3 draadjes plaatsen. Er staat ook bijna geen stroom op en daar kan ik verder ook niks aan veranderen.. Meneer loopt er ook heel rustig onderdoor maar ik word er gek van dat ik hem elke keer uit een ander weiland moet plukken... Ook gaat hij dan weg uit zijn groepje om naar het lange gras te gaan... Weet iemand iets?!

GDG

Re: Paard gaat onder het draadje door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:29

Precies wat je al aangeeft: extra draden en meer stroom. Daarover kun je toch gewoon in overleg treden met je stalhouder? Eventueel bied je aan om zelf materialen te plaatsen en (deels) te betalen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:32

Tja, niet moeilijk met zo weinig stroom en daar maakt jouw boefje schandalig gebruik van :D .

Vraag je stalhouder ervoor te zorgen dat er wel stroom op staat, daar betaal je toch voor, dat jouw paard er staat en dan mag je verwachten van hem dat hij er niet uit ontsnappen kan.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:46

Bekend probleem.. Eén oplossing idd, stroom!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:53

Tja als de stalhouder geen deugdelijke afrastering heeft en daar niks aan wil doen (en 1 draadje met weinig stroom is echt ondeugdelijk) zou ik verhuizen. Als hij straks schade veroorzaakt gaat het wel van jouw portemonnee ook al is het eigenlijk de stalhouder die verantwoordelijk is.

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:00

Mijn ruin (nu 5 jaar) deed dit ook...hij staat op pension en dook daar gewoon onder of tussen de draden door. Echt een houdini...De pensioneigenaren zijn super meedenkend dus een extra draadje spannen was geen probleem. Afgelopen jaar is mijn ruin wat 'volwassener' geworden qua postuur en doen, en blijft 'ie weer netjes achter twee draadjes. Probleem heeft zich vanzelf opgelost.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:22

Bij zo'n houdini werkt alleen een flinke klap stroom er op. Het kan helpen om stukjes stroomdraad in zijn manen te vlechten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:25

Dat zal de stalhouder dan moeten doen.
Meer stroom er op, is het enige wat werkt.
Waarom doet hij dat niet, is voor hem toch ook niet leuk zo?

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:30

Draai het eens om, waarom zou je paard NIET naar het hoge gras, met merries gaan als er toch weinig of geen stroom staat op dat ene draadje?
Hoop dat je stalhouder dit ook snel inziet, de oplossing is niet zo moeilijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:32

troi schreef:
Tja als de stalhouder geen deugdelijke afrastering heeft en daar niks aan wil doen (en 1 draadje met weinig stroom is echt ondeugdelijk) zou ik verhuizen. Als hij straks schade veroorzaakt gaat het wel van jouw portemonnee ook al is het eigenlijk de stalhouder die verantwoordelijk is.

Dit.

En verder: inderdaad er voor zorgen dat er genoeg stroom op staat (is het apparaat sterk genoeg, is de aarding in orde en lekt er nergens wat), hang genoeg rijen draad op en zorg ervoor dat de palen dicht genoeg bij elkaar staan zodat het lastiger wordt om tussen/onder de draden door te gaan. Palen op 2 meter van elkaar is lastiger voor ze dan palen op 5 meter van elkaar.

Zorg er in elk geval voor dat je wat doet. Een paard wat eenmaal weet dat hij kan uitbreken is echt geen pretje.

Jetta_2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:00

Jeetje ja dat is wel lastig, wij hadden een shet die dat ook deed en daar stond echt wel stroom op, maar die telde de tikken en rende er dan heel hard onderdoor. Ik heb haar toen een x heel nat gemaakt (water geleid stroom beter) en toen ging het wel een poos goed. Maar wat iedereen al aangeeft een betere afrastering is natuurlijk het beste. Toch maar eens in overleg met de staleigenaar of een andere stal zoeken?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:14

Ocherem wat een adviezen hier... Je moet gewoon je paard ergens stallen waar ze degelijke omheiningen hebben en waar hij zat te vreten heeft op zijn eigen stuk. Dat beest kan er toch niks aan doen dattie beest en slim is.