mijn pony steigert aan de hand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemypowny

mijn pony steigert aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 21:37

hallo ik heb een probleem ik sta met men pony op de manege maar als ik aan de hand ga stappen van het manege domijn begint meneer ineens te steigeren en van alles te doen dat eigelijk nie moet onder het zadel allemaal geen probleem en op de manege ook nie maar vanaf ik opt straat ga dermee eender waar doet hij zo :( ik kon dit vroeger allemaal als hij veulen was maar hij is ineens veranderd is een ruin en is net 3 maanden onder het zadel hij is 3 jaar en 3 maand iemand die me kan helpen ?

Lovas

Re: mijn pony steigert aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:56

Zoek begeleiding :)
Het is een jong paard die het waarschijnlijk nog allemaal spannend vind etc.
Dan kan je beter met iemand die er verstand van heeft er naar kijken!
Misschien iemand op de manege die jou kan helpen.
Veel succes in ieder geval

lovemypowny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 18:43

bedankt maar het is echt raar aangezien hij dit vroeger allemaal deed zonder problemen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:30

Dat is helemaal niet zo raar, met name gezien zijn leeftijd. Ook dieren kunnen "puberen" of (opnieuw) bevestiging zoeken bij jou ivm leiderschap of het gebrek daaraan vanaf jou kant.
Haal er idd een wat meer ervaren persoon bij. Daarnaast heeeel belangrijk: nooit maar dan ook nooit hem weer naar beneden proberen te trekken en/of spanning op het touw zetten als hij steigert; dit om achterover klappen te voorkomen.

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:35

Ik heb dit probleem op dit moment ook met mijn paard met peesblessure. Ik stap op dit moment met een Concord leader, is o.a. te verkrijgen bij Epplejeck. Die van mij is nu veel braver en ik heb meer controle.