Ik ben gedragstrainster en kom verschillende issues tegen waar de mensen tegenaan lopen in de omgang met hun paard. Ik zou graag meer in kaart willen brengen waar de grootste knelpunten zitten. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Bij voorbaat dank voor jullie tijd.
Als je de topics op dit forumdeel doorneemt heb je denk aardig de knelpunten te pakken. Ik zie vooral vaak problemen met leiderschap dat zich dan uit in allerlei ellende, van wegrennen, zich niet laten vangen tot paniekerig en onrijdbaar gedrag.
ik zou graag leren om te gaan met een paard dat extreem veel last heeft van verlatingsangst.
Merel_Brit
Geplaatst: 01-07-16 13:25
juval schreef:
ik zou graag leren om te gaan met een paard dat extreem veel last heeft van verlatingsangst.
+1
Britta31
Geplaatst: 01-07-16 13:26
Toen onze Britta van nu 33 bij ons kwam heb ik haar niet streng genoeg aangepakt.Ze had altijd hard gewerkt op de manege en ik dacht laat haar maar lekker haar zin doen.Binnen een maand had ik een zeer dominant pony'tje waar we niets mee konden.Ze liet zich niet berijden,met poetsen zeer vervelend,opdringerig in de stal en onze dochters van toen 8 en 10 vonden haar eng.Terwijl ze 23 jaar lang een brave,beetje eigenwijze manegepony is geweest.Toen heb ik iemand gevonden die ons heeft geleerd om naar elkaar te luisteren.Britta naar mij en ik heb pony opvoedles gehad.Ook heeft die persoon aan Brittas gedrag gewerkt en met veel geduld hadden we een half jaar later ons lieve pony'tje weer terug.Maar ik moet wel streng zijn, als ik Britta nu haar gang zou laten gaan is ze binnen een maand weer de baas.Ze is ook nog steeds de baas in de wei en onze grote ruin heeft eerbied voor haar.En dat met 33.
mystery1980
Geplaatst: 01-07-16 13:31
ik zou graag eens een perfecte pensionstal vinden, waar mijn paard gezond blijft. (bv voldoende buiten in de winter, voldoende ruimte per paard, geen bezuinigingen op goed hooi enz enz.) paardlief is niet zo vrolijk met steeds andere kwaaltjes en bij gebrek aan goede pensionstallen kan ik daar niks mee.
Martinedd
Geplaatst: 01-07-16 14:10
ik denk dat de meeste problemen liggen op het gebied van opvoeding. Duidelijk en consequent zijn zodat het paard naar je luistert. Ik zie toch echt veel mensen stuntelend met hun paard omgaan, waardoor er ongelukken ontstaan.
Veel mensen hebben een paard maar er zijn maar weinig paardenmensen
inderdaad ,als je de paardentaal begrijpt, en je bewust word van je eigen lichaamstaal, dan zijn 99% van de problemen opgelost. Er zijn ook dieper liggende problemen, maar deze zijn veroorzaakt door trauma's van buitenaf en deze zullen met wat meer begeleiding opgelost kunnen worden.
Britta31
Inderdaad,daar ging het met onze Britta mis.Doordat ik niet duidelijk en streng genoeg was naar haar toe.Het lag niet aan haar.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 01-07-16 18:11
Aangezien dit voor werk is hoort dit topic op STW, daar heeft TS alleen nog te weinig posts voor waardoor ik dit topic niet kan verplaatsen maar moet sluiten.