Veulen schopt in wei?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noakim0203

Veulen schopt in wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 15:11

Hallo allemaal!
Sinds kort hebben mijn verzorgpaard, en de merries waar ze bij staat veulentjes! Natuurlijk super leuk, en ze zijn nu al zo'n maandje oud. De merries staan met hun veulens dag en nacht in de wei, en ik vind het heerlijk om in de wei wat met ze om te knuffelen. Maar 1 van de veulens is een echt brutaaltje, en komt met de oren naar achter op je af rennen, ook draait ze de kont naar je toe en bokt gericht... Hoe kan ik hier het best op reageren?

Alvast bedankt!

Daniquebyoux

Re: Veulen schopt in wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:29

Een tikje met een halstertouw verkopen, neem aan dat je niet met een zweepje het weiland in gaat. Het is niet oké zelfs niet als het speelgedrag is.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:31

Terug bokken!! Zonder gekheid natuurlijk hoef je dat zeker niet te accepteren! Laat weten dat je niet gediend bent van zulke acties! Bokken doet ze maar naar haar soortgenoten oid..
Laat t veulen een x schrikken of neem een touw mee om jezelf te beschermen! Suc6 met de kleine donderstraal!

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 15:34

VivaByoux schreef:
Een tikje met een halstertouw verkopen, neem aan dat je niet met een zweepje het weiland in gaat. Het is niet oké zelfs niet als het speelgedrag is.

Neem zweepje idd niet mee, daar moeten ze ook niet bang voor worden :P maar halstertouw heb ik de laatste keer geprobeerd. Maar waar kan ik haar het best een tik geven dan? Op der kont? Of juist tegen de benen als ze die uitslaat? Ik gaf haar toen een zacht tikje tegen de voorbenen maar daar keek ze niet echt van op.. Ben misschien ook wel iets te voorzichtig

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 15:36

pol1 schreef:
Terug bokken!! Zonder gekheid natuurlijk hoef je dat zeker niet te accepteren! Laat weten dat je niet gediend bent van zulke acties! Bokken doet ze maar naar haar soortgenoten oid..
Laat t veulen een x schrikken of neem een touw mee om jezelf te beschermen! Suc6 met de kleine donderstraal!

Dankjewel Haha! Laten schrikken wil moeilijk, ze is echt brutaal en totaal niet angstig . Maar dan gewoon maar met een touw een tik op de billen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:37

Even overleggen met de eigenaar.
Iets afleren kun je alleen als iedereen het op dezelfde manier aanpakt.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:41

noakim0203 schreef:
pol1 schreef:

Dankjewel Haha! Laten schrikken wil moeilijk, ze is echt brutaal en totaal niet angstig . Maar dan gewoon maar met een touw een tik op de billen?

Tikje op de billen kan zeker ( wel opassen voor je eigen veiligheid)! Je groot maken wil ook weleer helpen..Dit veulen zoekt duidelijk de grens geef duidelijk aan Tot hoever t veulen kan gaan.. grens overschrijden betekent consequentie!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:50

op het moment dat zij al met de oren in de nek op je af komt maak jij je al groot en zeg je met boze stem, pas op zeg!!
Vaak is dat al voldoende.

Komt ze dan toch verder door zou ik haar daar al een tik met het touw geven. Want daar moet ze al haar gedachte veranderen.
Dus niet wachten dat ze al helemaal is omgedraaid. Dan ben je al een beetje te laat en sta je zelf gevaarlijker.

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 15:55

bruintje123 schreef:
op het moment dat zij al met de oren in de nek op je af komt maak jij je al groot en zeg je met boze stem, pas op zeg!!
Vaak is dat al voldoende.

Komt ze dan toch verder door zou ik haar daar al een tik met het touw geven. Want daar moet ze al haar gedachte veranderen.
Dus niet wachten dat ze al helemaal is omgedraaid. Dan ben je al een beetje te laat en sta je zelf gevaarlijker.

Dankjewel! Ik ga er mee aan de slag :) ben een paar keer achteruit gelopen toen ze op me afkwam, dat was niet heel handig denk ik :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:57

Je gaat ze echt niet bang maken van het zweepje door het mee te nemen in het land. Eigenwijsje hier dat voor de duvel niet bang is heeft 1 tik gehad met de zweep toen ze dat flikte en ze let nu wel op. Speelgedrag of niet; meteen duidelijk in zijn.

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:00

Erg bedankt allemaal! Hier heb ik wel wat aan Haha

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:39

Suc6 met t terrorveulen :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:41

Niet zelf willen oplossen, het zijn jouw dieren niet. Overleg het met de eigenaar en doe wat hij/zij wil wat je doet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:44

Heb ik ook gezegd, maar dat wordt genegeerd ;)

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 17:45

Shirley schreef:
Heb ik ook gezegd, maar dat wordt genegeerd ;)

gabyfedde schreef:
Niet zelf willen oplossen, het zijn jouw dieren niet. Overleg het met de eigenaar en doe wat hij/zij wil wat je doet.

Ga ik doen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:47

+:)+