Fish_n_Chips schreef:Daar ben ik het wel mee eens, maar als hij echt niet op snoepjes reageert (/ze niet als beloning ziet) zou je een kriebel kunnen overwegen.
Als ik het me goed herinner neemt de clicker de rol van de beloning over, dus dan is het geen ramp meer dat hij niet op snoepjes reageert.. maar de clicker aan een beloning koppelen gaat het makkelijkst met voer. Lastig.
Nee, dat klopt niet, clicken betekent beloning en neemt de beloning niet over! dat is dus de bedoeling omdat aan het begin van vrijheidsdressuur (wanneer een paard gaat leren begrijpen wat de clicker nou eigenlijk inhoud) er aan het paard wordt geleerd dat click=beloning en met die beloning wordt dus een snoepje of brokje bedoeld, dus het clicken is eigenlijk een uitstel van het snoepje, zodat je het paard preciezer kan laten weten wat hij/zij dus goed doet.
Wel een lastig probleem... Je zou kunnen proberen om de druk weg te nemen, met je stem of dus een aaitje of een klopje op de hals... maar zoals al eerder was besproken dat het natuurlijk minder duidelijk is.