Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Wanneer je zelf er bent is direct de focus op jou en bestaan er geen merries meer. Hij houdt van aandacht en knuffelen, is mensgericht en betrouwbaar. Qua karakter en ook qua looks echt een heel leuk paard! 
Yacintha schreef:Poeh, die van mij is héél dominant.. Maar ja, hij is 2 jaar én klophengst. Toen ik hem met 6 maanden kocht, sloeg hij constant in het rond, trok zich los, bokte, beet en steigerde constant. Nu gelukkig niet meer, maar hij is nog steeds heel dominant en happerig. Daarnaast is hij wel heel speels, letterlijk bomproof en staat hij bij een merrie waar hij geen hengstengedrag naartoe heeft. Volgens mij moet hij gewoon zo snel mogelijk aan het werk, haha
Yacintha schreef:Bij klophengsten zit er één of beiden testikels nog in de buikholte. Vanwege de warmte in deze holte, wordt er meer testosteron aangemaakt, wat zorgt voor meer hengstengedrag. De meeste klophengsten zijn dan ook wat lastiger qua gedrag, al moet ik zeggen dat met een goede en consequente opvoeding veel onder controle kan worden gehouden.