Mijn paard staat dus erg graag in de sloot bij de buren te eten. Maakt niet hoeveel gras er bij ons staat, hoeveel ruwvoer we bijvoeren of hoeveel extra's hij krijgt. Het gras is groener aan de overkant.
Nou is het probleem dat ons weiland erg lang is, met dus een sloot volledig aan de rand. Rest van de paarden drinken er soms uit, behalve dus die van mij. Op zich niet erg, behalve dat het buurland (wat verder nergens voor gebruikt word, ook niet gemaaid) prikkeldraad heeft. Gelukkig heeft hij er nooit in vast gezeten en nog geen wonden van gehad, probleem is vooral dat je precies kan zien hoe ver hij komt want tot halverwege is hij op gegeven moment al zijn manen kwijt.
Wat ontzettend zonde en lelijk is. En ik ben bang dat er op gegeven moment wel iets ernstigers gebeurd..Hier zijn mooie halve manen:

Dus heeft iemand de gouden tip naast volledig afzetten? Volledig afzetten is lastig vanwege de lengte, en ook dat dus mijn paard de enige. Niemand anders heeft er problemen van.
Elke keer uit halen (ook door stalgenoten) als je het ziet werkt ook niet. Overburen hebben gemeld dat hij er 's nachts ook gezellig in staat. Hij vind water ook gewoon onzettend leuk