Gouden tip? Paard graag in sloot

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lagonda

Gouden tip? Paard graag in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 17:19

Ik weet niet zeker of het hier hoort, anders excuses.

Mijn paard staat dus erg graag in de sloot bij de buren te eten. Maakt niet hoeveel gras er bij ons staat, hoeveel ruwvoer we bijvoeren of hoeveel extra's hij krijgt. Het gras is groener aan de overkant.
Nou is het probleem dat ons weiland erg lang is, met dus een sloot volledig aan de rand. Rest van de paarden drinken er soms uit, behalve dus die van mij. Op zich niet erg, behalve dat het buurland (wat verder nergens voor gebruikt word, ook niet gemaaid) prikkeldraad heeft. Gelukkig heeft hij er nooit in vast gezeten en nog geen wonden van gehad, probleem is vooral dat je precies kan zien hoe ver hij komt want tot halverwege is hij op gegeven moment al zijn manen kwijt. -O- Wat ontzettend zonde en lelijk is. En ik ben bang dat er op gegeven moment wel iets ernstigers gebeurd..
Hier zijn mooie halve manen:
Afbeelding

Dus heeft iemand de gouden tip naast volledig afzetten? Volledig afzetten is lastig vanwege de lengte, en ook dat dus mijn paard de enige. Niemand anders heeft er problemen van.
Elke keer uit halen (ook door stalgenoten) als je het ziet werkt ook niet. Overburen hebben gemeld dat hij er 's nachts ook gezellig in staat. Hij vind water ook gewoon onzettend leuk

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:21

Ofwel vijvertje/ poel graven in je eigen weide of toch extra stroomdraad, ik zie niet in dat je veel andere dingen kunt doen...

MissBmx

Re: Gouden tip? Paard graag in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:24

Stroomdraadje voor het prikkeldraad zetten?

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:39

Ik ben gewoon pensionklant dus kan niet echt veel aan het land zelf veranderen. Maar draadje voor het prikkeldraad is een idee! Ik ga het overleggen :)

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:00

Je heb een zeepaard denk ik _O-
En ontopic; nee sorry echt geen idee hoe je dit kan voor komen. Misschien een soort zwembadje neer zetten ?

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:03

Is er schaduw in het land waar die normaal staat?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:07

Als er verder toch niks in het land van de buren staat, zou je kunnen vragen of het prikkeldraad weg mag.
Kan hij het lekker maaien ;)

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 16:44

Op het achterste gedeelte staan bomen aan 3 kanten voor schaduw. Stuk waar hij altijd in staat is aan de voorkant. Het gaat hem vooral om dat zeer sappige veel betere groene gras daar.
Op het moment staat de poort van hun altijd open, zie ook vaak mensen hun hond wandelen. Ik weet niet hoe blij ze zijn als dat hek voor mijn paard dicht gaat :) misschien kan ik vragen of dat prikkeldraad kan worden vervangen met normaal draad, en dan even wat electriciteit op.
Het is lastig gezien mijn paard dus echt de enige is die dit doet. De rest heeft nergens problemen mee