Ik zit met het volgende; mijn inmiddels jaarling merrie, afgespeend toen ze 9 maanden was, heeft sinds vorige week de melkproductie weer op gang gekregen bij haar moeder.
Toen ze is afgespeend (bewuste keuze om haar zo lang mogelijk bij mama te laten drinken) was dat wel echt nodig want haar moeder begon in te vallen en kon het duidelijk niet meer aan. Het afspenen ging goed, later wel weer samen in de kudde en af en toe zag ik haar wel proberen te drinken maar er kwam niets uit.
Ze deed het bijvoorbeeld als ik iets met haar moeder had gedaan en haar later terugzette in de kudde.
De uier bleef droog, tot vorige week/2 weken geleden; ze drinkt steeds vaker en er kwam nu duidelijk melk uit.
Nu eigenlijk mijn vraag; kan het kwaad? In de natuur houden ze vanzelf op met drinken (omdat moeders ze dan wel wegduwt) en de moeder doet het goed, ze is gezond, op gewicht en jaarling dito verhaal. Maar bij mij leven ze niet in de natuur en ik pak de moeder wel weer op in training.
Ze hebben geen stress, want moeder is leidende merrie in de kudde en jaarling is een heel dapper, eigenzinnig dametje en ze gaat ook niet naar de opfok trouwens.

) doet t ook zo nu en dan.. Heb de DA erover gebeld.. Kon niet zo'n kwaad..