Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

pmarena schreef:Bij mij zou zo'n paard er hééééél erg lang over doen om de wei in te komen....
Zolang die niet luistert gaan we niet door het hek, maar over het pad heen en weer lopen en opdrachtjes uitvoeren zoals achterwaarts en halthouden totdat die weer "onder appèl" staat
Een paard met iets meer dan een walnoot aan hersentjes heeft dan normaal gesproken vlotjes in de gaten dat hij sneller op de wei staat als die gewoon braaf aan een touw in een boogje rustig mee loopt, dan als hij gaat lopen drentelen met zo'n hoge kop en harde nek
DinaxUllie schreef:Had er ook een die altijd om mij heen liep te draaien en dribbelen. Heb dit toen opgelost door te gaan lopen met hem en hem stil te laten staan en wanneer hij stil stond weer vooruit. Dramt hij door dan gaan we achteruit. Heeft hij niet veel respect neem dan desnoods even een zweepje mee. Meestal hebben ze hier wel respect voor. Je hoeft hem zeker niet te gebruiken, maar wel handig als het paard doordramt en je hem niet stil krijgt. Hielp bij die van mij veel, gewoon voor zijn neus houden. En dit juist oefenen richting de wei, want daar doet hij het juist. Gaat het goed dan mag hij de wei op zoniet ga je gewoon weer terug.
amado7 schreef:Ik zou persoonlijk ook een zweepje meenemen als ik eerlijk was. Dat heeft niets met angst te maken.
Zodra hij door mij heen walst stil laten staan, eventueel achterwaarts. Wanneer hij door mij heen zou drammen en hij geen respect meer heeft kan hij van mij best even een tikje krijgen op zijn borst dat hij toch echt eventjes stil moet gaan staan. Het is zeker niet zo dat ik om het minste of geringste mijn zweep pak, maar bij ons heeft hij toch echt even geleerd dat hij niet door mij heen moet walsen en hij had het heel snel door.
DinaxUllie schreef:Precies wat Jolandeee zegt. Heeft niets met angst te maken. En heb hem ook zeker niet gebruikt. Maar als je een paard van 1.85 naast je hebt lopen ziet hij jou nog wel eens een klein beetje over het hoofd. Dus vind ik t altijd wel fijn om dan een verlengstukje te hebben. Wanneer ik nu met hem loop hoef ik mij alleen maar om te draaien en hij staat stil. Nooit met een zweepje gezwaaid of iets dergelijks