Dekenslopers

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hartjeromy

Dekenslopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 17:39

Hallo iedereen!
Mijn pony staat op een inloopstal met verschillende andere paarden maar het probleem is, de andere paarden trekken altijd aan dr deken en dr zit om de 2 weken wel weer een gat in en omdat ik niet echt zin heb om zo vaak een nieuwe deken te halen vandaar deze vraag. Weet iemand iets dat ervoor zorgt dat ze niet snel meer stuk gaan? Een spray of iets dergelijks
Alvast heel erg bedankt!

Esprit4

Re: Dekenslopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:40

cribbox is wat je normaal op de stal smeert zeg maar misschien dat dit werkt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:45

Paard met deken = ultieme speelgoed |o Doordat de deken een deel opvangt, moeten de andere paarden meer doen om reactie te krijgen en dat kost je inderdaad je deken. Antibijt kan werken, maar spuit meteen ook de binnenkant mee in. Spray is het simpelst en maakt je deken niet smerig, de cribbox pasta blijft langer zitten, maar het wordt een vieze bende. Spray wel buiten, let op de windrichting, al zal je alsnog de hele dag weten hoe vies dat spul is (al zijn helaas niet alle paarden het daar mee eens).

Sofiaxblitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:42

Ah echt irritant! Een paard bij mijn paard in de wei heeft mijn deken kapot gebeten.. Maar dat kwam omdat hij sowieso al een bijt paard was... Zonder deken beet hij ook in mijn paard..
Ik heb toen de deken via hun verzekering terug gekregen maar daarna heeft hun paard weer mijn deken kapot gebeten... Toen heb ik gevraagd aan m'n staleigenaar voor een ander maatje.. En daarna geen problemen meer gehad!