Zachtjes happen in vinger?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovas

Zachtjes happen in vinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 19:04

soms pakt mijn paard mijn vinger heel zachtjes in zijn mond tussen zijn lippen en soms raken zijn tanden mijn vinger ook heel zachtjes! Hij doet dit als je even aan zijn lippen zit of als je even stilstaat dus eigenlijk als hij zich een beetje verveeld. dan pakt hij mijn vinger en gaat er beetje mee friemelen en soms met zijn tanden erbij. Totaal niet hard of gemeen maar toch. Ik vroeg aan een stalgenoot wat zij hier mee doet en zij vertelde dat ze dus ook niet wist of dat nou positief of negatief is en hoe je kan reageren. Op dit moment haal ik gewoon mijn vinger uit zijn mond. Het is totaal niet dat ik me er echt aan stoor of iets. Soms spelen mensen ook met zijn lippen misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Heeft iemand hier meer ervaring mee en als je dit herkent wat doe jij er mee? :)

Floortz

Re: Zachtjes happen in vinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:08

Geef hem maar eens een lipmassage. Vinden sommige paarden heel lekker. Met je vingers zachtjes de lippen masseren, over het tandvlees wrijven, mondhoeken zacht masseren, neusvleugels wrijven. ;)
Net als een staartwortelmassage, daarvan vallen sommige paarden zowat in slaap.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:12

Lovas schreef:
soms pakt mijn paard mijn vinger heel zachtjes in zijn mond tussen zijn lippen en soms raken zijn tanden mijn vinger ook heel zachtjes! Hij doet dit als je even aan zijn lippen zit of als je even stilstaat dus eigenlijk als hij zich een beetje verveeld. dan pakt hij mijn vinger en gaat er beetje mee friemelen en soms met zijn tanden erbij. Totaal niet hard of gemeen maar toch. Ik vroeg aan een stalgenoot wat zij hier mee doet en zij vertelde dat ze dus ook niet wist of dat nou positief of negatief is en hoe je kan reageren. Op dit moment haal ik gewoon mijn vinger uit zijn mond. Het is totaal niet dat ik me er echt aan stoor of iets. Soms spelen mensen ook met zijn lippen misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Heeft iemand hier meer ervaring mee en als je dit herkent wat doe jij er mee? :)

Of het positief of negatief is maakt eigenlijk niet uit. Maar hij gaat een keertje hard bijten. En dan is je vinger eraf. Of heel erg in puin.

We leren kindjes niet voor niets om dingen met een platte hand te geven....

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:12

Ik zou dat persoonlijk niet goedkeuren. Met haar lippen over mijn vingers bewegen is tot daaraantoe, maar mijn vingers gaan echt niet in een paardenmond. De kans dat ze me onbewust pijn doet is dan zo groot,

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:15

Gokje: het is een ruin.
Dat is iets wat ik wel vaker zie bij ruinen. Sommigen zijn nu eenmaal wat oraal aangelegd.

Ik heb een Welsh-Cob gehad die dat ook is. Die heb ik even moeten leren dat ie z'n tanden niet mocht gebruiken, maar nadat ie dat snapte sabbelde hij aan mijn oor, vingers, neus of gewoon aan je wang.

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 19:20

ikke schreef:
Gokje: het is een ruin.
Dat is iets wat ik wel vaker zie bij ruinen. Sommigen zijn nu eenmaal wat oraal aangelegd.

Ik heb een Welsh-Cob gehad die dat ook is. Die heb ik even moeten leren dat ie z'n tanden niet mocht gebruiken, maar nadat ie dat snapte sabbelde hij aan mijn oor, vingers, neus of gewoon aan je wang.

klopt het is een ruin! :j

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:21

Floortz schreef:
Geef hem maar eens een lipmassage. Vinden sommige paarden heel lekker. Met je vingers zachtjes de lippen masseren, over het tandvlees wrijven, mondhoeken zacht masseren, neusvleugels wrijven. ;)
Net als een staartwortelmassage, daarvan vallen sommige paarden zowat in slaap.

Mijn merrie vind het idd erg fijn als ik haar tandvlees en binnenkant wang en neus masseer. De allereerste keer (een drietal jaren geleden) keek ze wat vreemd op, maar nu gaat ze er ook echt voor staan.
Dat van de staartwortel wist ik dan weer niet, ik probeer het morgen gelijk uit, ben benieuwd!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:28

die van mij mag sabbelen wat hij wil,
maar er wordt niet met hoeven gewapperd, noch met tanden geklapperd, hoe zachtjes ook..
want er komt een keer zoals al gezegd dat het net even verkeerd gaat..

hij weet het ook prima.. tandjes doet ie maar met z'n speelmaatje, ik heb niet met m geknikkerd dus alleen met lippen en/of tong.. En liever geen zoen als hij z'n laatste hap slobber net heeft doorgeslikt (maar goed, dat vind hij muggenziften, dus dat laatste probeert hij dan wel)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:21

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:16

Thnx Floortz +:)+ Ik ga ermee aan de slag!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:30

Floortz schreef:
Icrack schreef:
Dat van de staartwortel wist ik dan weer niet, ik probeer het morgen gelijk uit, ben benieuwd!

Kijk maar bij 39 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=4yHiTW5 ... x-wSC3QSLy

Bedankt! ....ook namens mijn merrie _O- :D Ze keek me eerst aan van "wat heb ik nu aan mijn k**t hangen! Even later stond ze verdacht te knipperen met de oogjes en was bij tijd en wijle lekker aan het kauwen. Ze moest er wel even aan wennen, ik denk dat de volgende keer een beter (ontspannender) resultaat gaat geven.

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:49

elenaMM77 schreef:
die van mij mag sabbelen wat hij wil,
maar er wordt niet met hoeven gewapperd, noch met tanden geklapperd, hoe zachtjes ook..
want er komt een keer zoals al gezegd dat het net even verkeerd gaat..

hij weet het ook prima.. tandjes doet ie maar met z'n speelmaatje, ik heb niet met m geknikkerd dus alleen met lippen en/of tong.. En liever geen zoen als hij z'n laatste hap slobber net heeft doorgeslikt (maar goed, dat vind hij muggenziften, dus dat laatste probeert hij dan wel)

hahaha, wat kun je dat heerlijk vertellen :')

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:54

Oh ik heb een merrie die pakt ook mijn hand vast tussen haar lippen, gewoon om ze vast te houden denk ik...

Bijten mag ze niet en dat weet ze donders goed, maar lippen en likken heb ik geen problemen mee :))

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:32

Ik zou hier wel mee oppassen TS en corrigeren als hij het doet. Zoals al eerder gezegd hier, je vinger ligt er zo af :=

Floortz schreef:
Icrack schreef:

Kijk maar bij 39 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=4yHiTW5 ... x-wSC3QSLy

Ik heb dit vandaag geprobeerd en het was een groot succes! Bedankt voor de tip :D

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:34

Als ze ervoor openstaan zie je ze in slaap vallen. Grappig he... en bij het trekken aan de staart zie je ze omkijken...'wat doe je nou toch weer' daar achteraan.
Ik heb er eentje die dol is op hoefreflexologie. Nou ja...eigenlijk sokreflexologie. Hij staat dan zelfs heel zachtjes te wiegen, zo lekker vind ie het als ik zijn onderbenen masseer, kriebelplekjes weghaal, onder zijn sporen (hij heeft aan alle voeten flinke sporen) de randjes krab. Hij vraagt er vaak om...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:41

Idd ja! Dat plekje bij de sporen. Bij mijn merrie ook favoriet :-)
Een tijdje terug gaf ik haar een rugmassage, ze was echt totally out...