Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Yenni schreef:MarlindeRooz schreef:Een keer zachtjes met je voet zijn hoofd omhoog halen, tweede keer wat duidelijker en de derde keer schuif ik met redelijk tempo mijn voet onder zijn hoofd door. Hier doen ze het nu allemaal heel braaf. (shetlanders)
Dit werkt niet... hoe hard ik het ook doe...

Yenni schreef:TerraHowrse schreef:Goed duidelijk maken dat jij de baas bent, want zo te horen is hij de baas over jou.
Mocht het zo niet lukken zweepje mee, je hoeft niet meteen keihard te slaan. Hengstenketting kan je ook proberen
Hoe bevestig je een hengstenketting? Die hebben we op stal wel liggen namelijk.
MarlindeRooz schreef:Ik vind een zweepje veel zieliger.
Rex_Rolfo schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vind een zweepje veel zieliger.
Tijdens het poetsen wel eens een zwieper van de staart in je gezicht gehad?
En zo staan paarden elkaar in het vliegenseizoen dus hele dagen te 'slaan'.
Mensen hebben maar een heel klein verschil tussen iets voelen en dat het pijn doet. Paarden zijn ook heel gevoelig, maar het punt waarop het pijn gaat doen ligt bij hen een heel stuk verder.
Verder: halster in hand, elleboog tegen de nek. Arm moet gebogen blijven, als ie dan weg wil kun je hem rond trekken. Zoals in andere topics vaker genoemd: als een paard / pony zich recht kan maken is ie met geen mogelijkheid tegen te houden, teveel gewicht en kracht. En four-hoof-drive
En zodra je merkt dat hij naar het gras wil, meteen corrigeren. Rex_Rolfo schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vind een zweepje veel zieliger.
Tijdens het poetsen wel eens een zwieper van de staart in je gezicht gehad?
En zo staan paarden elkaar in het vliegenseizoen dus hele dagen te 'slaan'.
Mensen hebben maar een heel klein verschil tussen iets voelen en dat het pijn doet. Paarden zijn ook heel gevoelig, maar het punt waarop het pijn gaat doen ligt bij hen een heel stuk verder.
Verder: halster in hand, elleboog tegen de nek. Arm moet gebogen blijven, als ie dan weg wil kun je hem rond trekken. Zoals in andere topics vaker genoemd: als een paard / pony zich recht kan maken is ie met geen mogelijkheid tegen te houden, teveel gewicht en kracht. En four-hoof-drive
KittyDylan schreef:Nee hoor
xwildhorse schreef:mijn paard deed dit ook, als je zijn hoofd bij je kan houden heb je heel het lichaam, zodra je het hoofd kwijt bent heb je niks. misschien dat je de noodstop kent? kan je aan hand en onder het zadel doen, is da paarden houdgreep, weetniet zo goed hoe ik moet uitleggen hoe dat moet maar is vast op internet wel te vinden. werkt overal, moetje wel oefenen beide kanten, op begin zal ze het nog niet doen maar met mate ze er lichter in word kanje het overal gebruiken
hij doet dit alleen als ik hem mee neem uit de wei. Dan heeft hij geen zadel op.