2 weken geleden haalde ik mijn pony uit de wei en ik deed zijn deken af en ik zag dat hij geschuurt had. Dit heeft hij nog nooit gedaan. Ik zag geen haren in de deken zitten en ik heb ook de hekken van de wei bekeken maar ook daar zag ik geen haren.
Het is nu 2 weken geleden en de staart ziet er niet meer zo ontploft uit als eerst en hij heeft ook niet meer geschuurt volgens mij maar het staat nog wel alle kanten op. Borstelen of nat maken helpt allemaal niet om de staart weer normaal te krijgen.
Het is puur de bovenkant van de staart. Moet ik gewoon geduld hebben of kan ik er nog iets aan doen? (Bijv borstelen juist wel of juist niet, ik noem maar iets)
Misschien wormen? Of als je de staart wel eens wast: als de shampoo niet goed wordt uitgespoeld gaat het ook jeuken.
ellepel
Geplaatst: 16-04-16 17:48
Kan meer oorzaken hebben Wormen. Misschien zitten er wat luizen bij de staart wat jeuk geeft. en je zegt dat je hem uit de wei haalde,,op het moment groeit het gras en zitten er best veelsuikers in,dat kan ook flink jeuk geven. Dus kan het helpen als je hem wat korter op het land zet. En misschien de staart eens goed wassen? En je hebt nog een deken op, kan zij dat het te warm is en daarom wat gaat jeuken?
misschien kan hij niet tegen een paar vliegjes? Wij hebben een pony die zomers binnen moet blijven omdat hij niet tegen een soort muggen (of wormen geen idee) kan en daardoor gaat schuren,
Hij staat op jaren buiten in de zomer en heeft dit nog nooit gedaan
BigOne
Geplaatst: 18-04-16 12:09
Yenni schreef:
Hij staat op jaren buiten in de zomer en heeft dit nog nooit gedaan
Gevoelig zijn voor de knutten is niet leeftijd gebonden, kan elk moment gebeuren dat ze er toch allergisch op gaan reageren, maar dat merk je dan snel genoeg. Niet te hopen voor je paard.