Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

anjali schreef:Sommigen willen hier dat het paard achter hen loopt. Ik vind dat juist gevaarlijk,want je ziet niet wat hij doet en hij kan je ondersteboven rennen. Ik heb geleerd dat hij naast je moet lopen, met zijn hoofd dan, niet aan je voorbij natuurlijk.Zo'n groot paard als dat van ts lijkt me inderdaad moeilijk te corrigeren. Een kleinere zet ik op een volte zodra hij probeert te hard te gaan.
aerdenhout1 schreef:Dan zal je toch meer mensen moeten inschakelen. Longeerlijn eraan en met meerdere mensen vasthouden, op het moment dat hij gaat, vasthouden en omtrekken!
Ik heb een Fjord gehad die dat ook deed en die heb ik het op deze manier afgeleerd, maar een Fjord of een KWPN er van 1.80 is natuurlijk wel een verschil Die trek je niet zo maar even om.
Het is een heel vervelend probleem, ik weet er alles van!!
hij kan hier 'niks aan doen'. De kunst is om ermee te gaan spelen en vooral blijven herhalen op het stuk waar hij het doet. En NOOIT boos worden wanneer je hem weer pakt na het wegrennen. Geduld, herhaling en goede timing is hier de sleutel Rofah schreef:Jij wilt dat hij rustig naast je blijft lopen maar zo'n paard zou bij mij enkel achter mij mogen lopen.
Zweepje mee en door daar mee te zwiepen hem goed achter je houden.
Als hij zich los rukt hem weer terug van de weide afhalen, terug lopen en weer op opnieuw net zolang tot het netjes gaat.
lifaya schreef:Hengsten ketting over de neus. Werkt goed. Ik moest voor een hoop paarden zorgen op een stal en het ging goed maar er was 1 duivel, een merrie, die aan de hand tussen paddock en stal gewoon kon ontploffen en had voor een gevaarlijke situatie gezorgd. Zij rende richting de snelweg... Gelukkig kwam ze daarna weet terug gerend en uiteindelijk toch de stal ingekregen met voer maar vanaf dat moment een hengstenkeuring gebruikt en ze had het wel geprobeerd maar ik heb haar geen kans meer gegeven. Hengstenketting helpt goed als je hem goed gebruikt.
dat is toch een behoorlijke taak als zoiets ontploft. Het gaat er om dat je al handel voor hij er vandoor gaat. In dit geval is het zand de grens waar hij ontploft, dus zorg je ervoor dat je hem net daarvoor al de aandacht bij jou laat hebben. Monte_Cristo schreef:Ik ben bang dat hij een keer door de snelheid uitglijd en valt.