Ik heb de intentie om een schriktraining op poten te gaan zetten met professionele begeleiding van geschoolde instructie. Maar nu uitgebreid met niet enkel de bekende zeiltjes en vlaggetjes.
Elementen die deze dag voorbij zullen komen zijn
Tractor (een echte grote) Crossmotor Knallen Rookmachine Houten brug Zeil Vuurwerk Gillende mensen Blaffende honden
We gaan hier een hele dag aan besteden met goede introductie en begeleiding, iedereen kan hier aan meedoen met een paard of pony van 3 jaar en ouder. Het is niet de bedoeling om de paarden over de zeik te helpen of murw te maken. We gaan voor leiderschap en vertrouwen!
De dag zou ongeveer 65 tot 75 Euro kosten PP inclusief lunch en wordt dan georganiseerd in midden Zeeuws Vlaanderen.
Omdat hier heel wat voorbereiding aan vooraf gaat wil ik eerst graag peilen hoeveel animo ervoor is. Overnachting en paddock is mogelijk tegen meerprijs.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 08-04-16 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat een top idee, en in de buurt . Zou aan de hamd meedoen met tweejarige ook een optie zijn
Willemina_L
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-16 11:11
Olikea schreef:
Wat een top idee, en in de buurt . Zou aan de hamd meedoen met tweejarige ook een optie zijn
In overleg vast wel, dat zou ik aan de instructie willen overlaten in verband met geestelijke ontwikkeling van een jong paard. Maar ik denk dat er wel mogelijkheden zijn om delen mee te doen!
Ik woon wat ver weg en kan niet mee doen maar heb wel een tip. Die gele overdekte ligfietsen (banaanfietsen) zou je ook mee kunnen nemen. En dan het liefste in beweging, mijn erg relaxte ruin (die normaal gesproken niks eng vindt) vind ze ontzettend verdacht in elk geval.
Op zich interessant maar zou bij mij erg afhangen wie de geschoolde instructie is
speurneusc
Geplaatst: 08-04-16 11:43
is leuk, jammer dat het voor mij te ver weg is, anders bood ik mijn paard en mij erbij als leader aan, mijne reageert dus totaal niet op dit soort dingen, nog erger ze vind crossmotoren juist geweldig en zoekt ze altijd in het bos als ze ze hoort komen ze in de buurt dan zou ze er zo achteraan gaan...
tip zorg dus voor een paard erbij dat hier niet op reageert, dat geeft toch extra rust in de tent en vertrouwen
Jammer dat het zo ver is voor mij.. zou zoiets eens heel graag met me pony aan de hand willen doen. Dus mocht het eens in zuid Holland zijn in de buurt van leiden of Amsterdam doe ik graag mee
Oryani
Geplaatst: 08-04-16 12:12
Ik woon zelf in Oost-Vlaanderen. Mocht ik het vervoer voor elkaar kunnen krijgen lijkt dit me wel heel interessant. Maar, zoals inderdaad gezegd werd, afhankelijk van wie de instructie op zich neemt - en met welke insteek.
Wel belangrijk dat de chauffeur van de tractor er van de crossmotor ook paardenmensen zijn. Ttz. dat ze weten hoe ver ze met elk paard kunnen gaan en altijd onder de schrikdrempel blijven. Anders kan zo'n training meer kwaad dan goed doen.
Fijn dat er al reacties zijn! Een gele banaanfiets zou top zijn maar ik weet er niet één te vinden. Wellicht inderdaad een goed idee om te gaan zoeken.
De chauffeurs van tractor/groot landbouw voertuig met grijper en een crossmotor zijn uiteraard bekend met paarden. Het is voorlopig een inventarisatie om te zien of het organiseren van zo'n dag de moeite waard is.
Wat ik voor instructie in gedachten heb zijn Sarina en Inge van www.horse-improvement.nl die rust, ontspanning en leiderschap hoog in het vaandel hebben. Gediplomeerde instructie en begeleiding. Kijk gerust op de website voor meer informatie over hun werkwijze.
De lokatie zal nog even in overleg zijn, hopelijk gewoon bij hen en anders kan ik wellicht in samenwerking met Marieke Molenaar van de Parelli stal bij haar de accommodatie huren ook in Oostburg. Er zullen dus hoe dan ook mensen aanwezig zijn met zeer veel kennis en kunde.
Als er echt grond is voor zo'n dag dan ga ik het zeker uit alle macht proberen te organiseren!