Ander half jaar geleden werd ik verliefd op de toen 12 (nu bijna 14) jarige draver merrie Une de Pink. Eigenlijk was ze alles wat ik niet zocht, ze is namelijk een vos merrie dravertje van 1.59, terwijl ik opzoek was naar een lieve rustige kwpn ruin liefst bruin of zwart (maar karakter was het belangrijkste) tussen de 1.60 en 1.70. Maar ja als je verliefd bent dan ben je verliefd. Toen ik naar haar ben gaan kijken en ook gereden heb klikte het direct, die gangen waren even wennen maar hoe onzeker ik af en toe met het rijden ben klikte dit direct, niks geen gespannen strakke teugels maar ontspannen door het land gestapt en gedraafd, zelfs een klein gallopje was er uit te krijgen!
Nadat ze naar mij is gekomen waar ze op het land staat met een stuk of 5 of 6 andere paarden ging het in het begin super, eerst veel met haar gewandeld, lekker aan haar wennen zij aan haar omgeving, veel gepoetst wat super ging en na een maandje poetsen wandelen en longeren maar eens opgestapt! het was misschien niet het aller slimste om te doen achteraf maar direct alleen met haar op pad (mijn vader was wel mee op de fiets). Al met al het eerste half jaar ging super! Ze was wel wat nukkig met het zadelen maar het ging allemaal wel goed! ik raakte er aan gewend dat ze af en toe eens een voetje optilde met zadelen want ik had al snel door dat afstraffen geen zin had.
Echter is het na die tijd steeds slechter gegaan, zij werd steeds nukkiger, eerst maar eens naar de tandarts en wat was er veel met haar gebit! gelukkig is dat nu verholpen maar nogsteeds geen verbetering!
ze slaat tijdens het rijden met haar hoofd, ik kan haar vanaf de achterhand soms niet normaal poetsen zonder dat ze haar oren in haar nek legt. Soms kijkt ze al nukkig als ik haar uit het land haal. Na een les van iemand waar het niet echt mee klikte kan ik ook niet meer fatsoenlijk in de bak rijden zonder te merken dat ze zich heel erg aanspant en wat nukkig lijkt te worden. Nu weet ik niet meer wat ik er mee moet vooral niet meer nadat ik laatst niks meer met haar kon omdat ze toen ik het zadel op had gelegd zelfs al haar oren in haar nek legde als ik haar over haar hoofd probeerde te aaien.
Nu wil ik haar sowieso graag nog na laten kijken door een osteopaat (sorry als ik het verkeerd schrijf) maar gezien ik op ameland woon is dat niet altijd even makkelijk of komen er direct weer veel meer kosten bij kijken ivm de veerboot.
Ergens hoop ik dat ze gewoon nukkig is of me nu weer echt uit probeert omdat ik waarschijnlijk nooit duidelijk de "baas" ben geweest of is er iemand anders met het zelfde soort probleem?
en alsjeblieft blijf een beetje aardig. Ik weet dat ik misschien niet altijd de juiste keuzes heb gemaakt maar ik doe mijn uiterste best voor mijn meisje want ik ben echt dol op haar.
(sorry als dit hier niet hoort)