OneAndOnlyx schreef:24 januari, ons debuut. In de inrijdbaan waren we lekker bezig toen hij opeens een mega rare hoge sprong gaf en ik er echt onwijs ongelukkig weer vanaf viel. Tijdens de eerste proef ging meneer er ook weer vandoor.
Toen heb ik er 2 maanden uitgelegen, whiplash in mijn nek en echt rust en rust en nog eens rust moeten nemen. Moet zeggen dat ik toen ook niet eens meer wílde paardrijden door de pijn die ik had.
Na die 2 maanden namen mijn klachten af en ben ik weer rustig begonnen met een half uurtje even rijden. De eerste keer was hij echt heel braaf, maar langzamerhand sloop toch weer dat rare gedrag erin.
Toen ben ik weer op buitenrit gegaan, nu ongeveer een week geleden
Ik snap je tijdspan niet helemaal. 24 januari ben je eraf gevallen. Vandaag is het 21 maart dus nog geen 2 maanden verder. Je hebt het over 2 maanden eruit gelegen, daarna rustig begonnen met een half uurtje en langszamerhand ging het fout.. en een week geleden buitenrit.
Dus buitenrit is ongeveer 7 weken nadat je er op wedstrijd afviel en daarvoor heb je langszamerhand opgebouwd.. waar zitten dan die 2 maanden rust? Bedoel je geen 2 weken?
Ik zou eerst jezelf en je paard eens wat tijd geven om te herstellen. Als je zelf een whiplash hebt en ook angstig bent ga je waarschijnlijk jezelf helemaal vastzetten waardoor je paard EN je veranderde houding voelt vanuit je whiplash EN je spanning en als hij zelf al niet zo zeker is (en mogelijk pijn heeft) dan gaat het wel allemaal heel erg snel. Je kan beter wat meer tijd nemen voor je eigen herstel, je paard goed na laten kijken en dan het vertrouwen eerst weer eens opbouwen voor je weer aan wedstrijden inpland. Als hij iedere keer misgaat wordt het vertrouwen alleen maar minder en minder