Los zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLV

Los zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 21:43

Hallo,

Ik heb een merrie shetlander en had haar vanavond even los gelaten in een paddock zodat ze even haar energie kwijt kon laten. Maar ze deed hinniken erbij en haar oren naar voren wat betekent dit? Ze is ook een merrie en ik dacht dat het niet positief was.. Ze zweten ook een beetje want heeft weinig conditie. In het verleden was er niet veel mee gedaan met haar en aangezien ik haar nieuwe eigenaresse ben en ik er iedere dag naartoe ga en haar lekker bezig hou.
Is dat ook erg dat ze dan gezweten heeft aangezien ze los gezet werd?

Groetjes :)

Anoniem

Re: Los zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:58

Volgens mij was ze gewoon vrolijk :) niet erg dus. Dat zweten is ook normaal.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:00

Zweten is niet zo raar hoor! Hier scheen het zonnetje en in combinatie met de vaak nog dikke vacht zweten ze wat sneller

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:59

Mijn vorige verzorg paard (ook merrie) deed dit ook altijd. Oortjes naar voren, staart omhoog en hinniken en rennen. Hierbij begon ze ook vaak te zweten als ze wat langer los mocht. Gewoon daarna even stappen tot ze niet meer warm zijn of even een zweet deken op totdat ze weer droog is en dan kan het geen kwaad. Eventueel de erge zweetplekken afsponsen.

Oren naar voren is juist positief ;) Een paard legt de oren naar achteren als hij/zij boos is. Oortjes naar voren zijn ze juist vrolijk.

Je shetje was blijkbaar lekker vrolijk en maakte zich nogal druk (in de positieve zin) omdat ze er even uit was. Denk dat ze daarom ook zweette ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:05

Dat hinniken doet mijn paard ook :j

Minder is dat ze dat ook doet als we op het strand eens wat harder dan normaal gaan :') Leuk voor de wandelaars op het strand :')