Hoihoi,
Ik zat even te prakiseren met een mede verzorgster van mn verzorgpaardje. Hij doet de laatste tijd steeds vreemder. Hij kan heel braaf en gehoorzaam zijn. Maar bijvoorbeeld doorgaloperen als je een volte in stuurt, of hij gaat uit zich zellf de hoefslag af. Dit kunnen we handelen en is het probleem niet echt. Nu merken we dat hij soms uitzichzelf ontzettend druk is tijdens het rijden, dan is hij gewoon niet meer te remmen. Veel overgangen rijden helpt en word hij weer wat kalmer van. Maar de laatste tijd doet hij het steeds meer als we ook gewoon aan het poetsen of iets dergelijks zijn, dan gaat hij gewoon steigeren naast je (niet hoog maar toch) en heel zenuwachtig heen en weer lopen. We weten dat hij heel erg snel schrikt, en is ook heel gevoelig voor de zweep, maar ik vind dit wel wat ver gaan, en gevaarlijk worden. Ik dacht zelf aan dat we T touch kunnen proberen, dat als we merken dat hij onrustig word, we dat gaan doen en het misschien voor zijn? Hebben jullie misschien nog tips?
Overigens had hij een uur voor mijn les gereden en was hij heel druk, we hebben m even afgezadelt en toen ik een halfuurtje later hem opzadelde en ging rijden was hij heel rustig, dus het kan ook zo omslaan.
Liefs,
Anouk