Hoe paarden aan elkaar laten wennen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bollebuik

Hoe paarden aan elkaar laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 15:54

Mijn pony die momenteel nog aan huis staat, gaat volgende maand naar mijn andere paarden een stukje verderop. Nou zijn het alle 3 nogal bazen in de kudde dus nu is mijn vraag hoe ik ze aan elkaar kan laten wennen? Kan ik het beste mijn pony gewoon gelijk bij de andere 2 in de wei zetten of een voor een aan elkaar laten wennen? Hoe zouden jullie dit doen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hoe paarden aan elkaar laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:11

Ik verplaats dit topic van VSW naar OPG waar het hoort.

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:23

Ik zal ze bijv in de wei/paddock zetten met een draadje ertussen. Dat ze dus elkaar kunnen zien en ruiken maar nog wel met veilige afstand. Als dit goed gaat na 3dagen gewoon samen zetten. Voerplekken goed verdelen over de ruimte; niet op 1 plek zetten als ze allen dominant zijn.

virginieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:40

inderdaad ik zou ze aan een aangrenzend stukje wei of paddock zetten, zo kunnen ze al kennis maken, maar wel op een veilige manier. Het beste is denk ik een stukje grond waar de andere paarden ook al hebben gestaan dan kan het nieuwe paard ook al wennen aan de geur enzo, geef ze toch minstens 3 dagen tijd om aan elkaar te wennen.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:34

naast elkaar zetten zorgen dat er een draadje / hek tussen zit en ze dan lekker aan elkaar laten wennen!. met een dag of twee in een groot stuk land zetten dat ze de ruimte hebben om veilig aan elkaar te wenenen succes.

miep89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:18

Ik zou inderdaad ook eerst beginnen met een draadje ertussen en dan afhankelijk van hoe het gaat bij elkaar het land op.