Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
CestLaVie_97 schreef:maar waarom zou je een Shetlander inenten als je er toch niet mee op wedstrijd ed gaat?
CestLaVie_97 schreef:Hier krijgen ze hooi en staan ze 8 - 10 U per dag buiten. Je moet inderdaad wel rekening houden met de hoefsmid enzo, maar waarom zou je een Shetlander inenten als je er toch niet mee op wedstrijd ed gaat?
JackieLuca schreef:Wat wil je ermee doen? Komt hij op het land of in stal? Als hij veel beweging krijgt heb je kans dat hij krachtvoer nodig heeft, anders red je het alleen met hooi(als het goed is) , je kan geen schatting maken hoeveel het gaat kosten, omdat elk paard anders is
LauLauu schreef:Pony's staan aan huis maar ik heb dit van kosten voor 1 mini waar ik mee men (intensief).
Per maand
Hooi: €45, per baal €3 en ze doet 2 dagen met 1 baal (20kg)
Krachtvoer: €25,Endurix level 2 en Superforce van Cavalor
Smid om de 6 weken voor ijzers : €65 ,ijzerloos is €30
Stalbeddekking, strokorrels: €8
Verder qua spullen, is niet echt een tijd/periode voor:
Halster: +- €20 tot €30 per halster, ik koop chiquere
mentuig: €495
Hoofdstel: €64,95
Dekens: €25 tot €80
Sulky,tweedehands : €200
Koets, gloednieuw: €2400
Daarnaast zijn er ook de DA kosten maar die zijn steeds afhankelijk van hoe of wat er is/moet gebeuren,
gemiddeld zit ik wel aan €85 per keer. Tandarts is €100.
Enten zou ik wel doen als je op pensionstal gaat staan ivm verschillende paarden tot soms zelf vaak groep die wisselen..
eigen huurwei met 1 a 2 andere die een vaste kudde blijven is dit niet zo belangrijk.
Maar als je op pensionstal staat ge je gewoon niets hebben aan extra kosten zoals (ruw)voer, enkel je smid en spullen.
Als je op een huurwei staat dan heb je uiteraard ook de huur vd wei bij.
Tigra_ schreef:LauLauu schreef:Pony's staan aan huis maar ik heb dit van kosten voor 1 mini waar ik mee men (intensief).
Per maand
Hooi: €45, per baal €3 en ze doet 2 dagen met 1 baal (20kg)
Krachtvoer: €25,Endurix level 2 en Superforce van Cavalor
Smid om de 6 weken voor ijzers : €65 ,ijzerloos is €30
Stalbeddekking, strokorrels: €8
Verder qua spullen, is niet echt een tijd/periode voor:
Halster: +- €20 tot €30 per halster, ik koop chiquere
mentuig: €495
Hoofdstel: €64,95
Dekens: €25 tot €80
Sulky,tweedehands : €200
Koets, gloednieuw: €2400
Daarnaast zijn er ook de DA kosten maar die zijn steeds afhankelijk van hoe of wat er is/moet gebeuren,
gemiddeld zit ik wel aan €85 per keer. Tandarts is €100.
Enten zou ik wel doen als je op pensionstal gaat staan ivm verschillende paarden tot soms zelf vaak groep die wisselen..
eigen huurwei met 1 a 2 andere die een vaste kudde blijven is dit niet zo belangrijk.
Maar als je op pensionstal staat ge je gewoon niets hebben aan extra kosten zoals (ruw)voer, enkel je smid en spullen.
Als je op een huurwei staat dan heb je uiteraard ook de huur vd wei bij.
Eet jouw mini 1 hele baal hooi per 2 dagen?
Dat is echt veel voor zo'n klein ding.
Mijn 2 shet doen bijna 1 week met een baal hooi.