Wat doen jullie met verwendagje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovas

Wat doen jullie met verwendagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 19:24

Ik denk dat iedere ruiter met eigen (verzorg, lease) paard wel eens een rust/verzorgdagje houden. Ik denk dat het ook belangrijk is en de band tussen ruiter en paard beter maakt. Wat doen jullie op zo'n dag? Zet jij je paard lekker de hele dag buiten of ga je extra kort rijden ipv hard trainen? Wat ik doe is ik ga extra lang poetsen en knuffelen! Als ie beetje beweging nodig heeft gezellig wandelen met halster. Hij krijgt lekker eten en extra snoepjes! (Hij is uit zich zelf wat aan de slanke kant dus kan geen kwaad) en dan weer lekker de wei in. Gewoon alles lekker rustig en met extra eten. Mijn paard maak je daar heel blij mee haha! Slobber is ook een favoriet. Op zo'n dag ga ik nooit rijden. Wat doen jullie op zo'n dag en hoe vaak? Ik wil dit sowieso wel 1 x per maand doen zo'n dag. Soms doe ik dit wel elke week. Ligt natuurlijk er ook aan hoe vaak je heen gaat. Al ga je elke dag is 1 x per week wel normaal vind ik maar al ga je 1 x per week is 1 x per maand prima. Nou ik ben benieuwd :D

Narcissa

Re: Wat doen jullie met verwendagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:42

Doe ik niet aan. Ofwel moeten ze werken (grondwerk/rijden) ofwel laat ik ze gerust. Mag ze lekker heel de dag in het land staan grazen zonder dat ik ze pak (ga soms wel met een boekje ernaast zitten, maar mijn paard interesseert zich enkel in eten)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:44

Ik doe er ook niet aan. Elke dag is een verwendag voor mijn paard. Als we niet rijden heeft ze mazzel dat ze kan eten en niets hoeft te doen en als we wel gaan rijden is ze zo vrolijk dat het duidelijk is dat ze het naar haar zin heeft. En af en toe verwen ik ze met wat ander eten dan normaal bijv. slobber, snoepje, appeltje.

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:10

Ik laat haar dan vaak los in de longeercirkel met alleen beenbescherming en dan een beetje spelen. Ik denk niet dat dit met ieder paard kan. En lekker lang borstelen en kriebelen, dat vindt ze heerlijk. Verder verwen ik haar eigenlijk altijd als ik er ben. Na het werken krijgt ze altijd wortels in haar voerbak.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:13

Doe ik ook niet aan. Geen tijd voor ook, al klinkt dat wat cru om te zeggen. Maar ik geloof niet dat ze het nodig hebben. De ene dag krijgen ze wat lekkers, als ze erg vies zijn poets ik uitgebreid en ze hebben vaak zat een rustdag en staan altijd de hele dag buiten. Hoeft geen speciale dag voor wat mij betreft.

Xxhorsesxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:36

Lekker poetsen en knuffelen :P slobber maken en op de wei zetten. Of lekker wandelen

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:30

Ik schil altijd Ff een appel met een wortel en geef ik hem een lekkere poetsbeurt

xShawnIsBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:02

doe er ook niet echt aan... ponylief word vaker verwend en niet al te vaak aan het werk gezet en wat ik er uit kan halen is dat hij het super vind om te werken voor je en dat liever doet dan in de wei staan

xShawnIsBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:03

wel geef ik meestal alijd wel wat lekkers na het rijden en lekker uitgebreid poetsen als die vies is :)