shetlander heeft in een week tijd ander gedrag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evelienlover

shetlander heeft in een week tijd ander gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 19:50

Ik heb een shetlandmerrie als verzorpony. Ze doet de laatste tijd heel raar. Eerst was ze vrolijk en haar oortjes staken naar voren. We konden het halster om doen, borstelen, wandelen en dingen oefenen. Op een vrijdag drie weken geleden heeft een jongetje van drie jaar haar keihard met een zwarte zweep geslagen. Die dag er na bokte ze en beet. Nu bokt ze niet meer, maar hapt wel en bedelt. We kunnen haar geen halster om doen. We kunnen niet meer wandelen, borstelen en oefeningen doen. Hebben jullie tips? Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit moet aan pakken.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:05

Even overleggen met de eigenaar. Misschien kan die even mee kijken. Of misschien je ouders even laten helpen. Shetlanders zijn slimme paardjes die graag doen waar ze zelf zin in hebben. Niet te lang zelf aanklooien want daar wordt het meestal niet beter van.

Yaralisa

Re: shetlander heeft in een week tijd ander gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:11

Zoek iemand die je kan helpen!
Misschien de eigenaar of iemand anders die hier ervaring mee heeft.
Ik zou het afraden om er alleen mee aan de slag te gaan, zeker omdat je al aangeeft dat je geen idee hebt hoe je het aan moet pakken.
Zorg dat je hulp krijgt van een ervaren iemand, want die weet hoe dit probleem aangepakt en opgelost moet worden :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:14

even naar de eigenaar gaan. Daarmee overleggen voor je wat gaat doen wat het erger maakt. Zo te zien heb je er geen ervaring zelf mee, dus zou zelf niet gaan lopen knutselen maar even naar de eigenaar stappen.

Xxhorsesxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:35

Inderdaad even bezoekje aan eigenaar brengen

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:34

Natuurlijk is het verstandig om naar de eigenaar te gaan en dat moet je ook zeker doen, alleen waarschijnlijk is je pony zo erg geschrokken dat hij boos en bang is. Zoiets heb ik ook met mijn verzorgpony gehad voordat ik hem verzorgde is hij ook een keer te hard geslagen met een zweep. Hij doet weer normaal enzo alleen als hij de zweep ziet word hij gek. dan is hij zo angstig ook al staat iemand 10 meter verderop met de zweep. Het is een regelrechte ramp. Het komt vast goed maar met de zweep weet ik het niet. Zoiets blijft hij wel onthouden.
Maar nog veel succes

evelienlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 20:57

Maxime_Dokus schreef:
Natuurlijk is het verstandig om naar de eigenaar te gaan en dat moet je ook zeker doen, alleen waarschijnlijk is je pony zo erg geschrokken dat hij boos en bang is. Zoiets heb ik ook met mijn verzorgpony gehad voordat ik hem verzorgde is hij ook een keer te hard geslagen met een zweep. Hij doet weer normaal enzo alleen als hij de zweep ziet word hij gek. dan is hij zo angstig ook al staat iemand 10 meter verderop met de zweep. Het is een regelrechte ramp. Het komt vast goed maar met de zweep weet ik het niet. Zoiets blijft hij wel onthouden.
Maar nog veel succes

Dank je