raar gedrag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VDRxM

raar gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 19:07

Hoi, ik open hier een topic omdat mijn paard 'Hero' raar gedrag vertoond wat hij eerder niet deed.
Normaal is hij super aangenaam in de omgang maar sinds kort is hij begonnen met protesteren tijdens het poetsen.
Vroeger genoot hij hier erg van, maar tegenwoordig gaan zijn oren naar achter,bijt hij vaak naar omstaanders en gaat hij plots aan de haak hangen tot deze overspringt en gaat er dan vandoor.
Wat zou dit kunnen zijn????? /3

Xyris

Re: raar gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:13

Is er al een osteopaat langs geweest? Dikke kans dat er iets van wervels geblokkeerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:14

Is het nog op een bepaalde plek tijdens het poetsen waar hij boos wordt? Op de rug of de buik bijv?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:20

Mijn paard heeft al zo lang ik hem heb een hekel aan poetsen, hij heeft ook nooit echt graag gewerkt. Onlangs merkte ik op dat hij zeer moeilijk kon draaien, dus is hij even door een manuele therapeut onderhanden genomen. Blijkt dat mijn paard van nature vrij stijf is, wat niet op viel toen hij nog gereden werd, maar nu hij stil staat dus wel. Het rijden hield hem los in zijn lijf, maar waarschijnlijk was het opwarmen voor hem niet zo aangenaam, wat het verzet bij het poetsen kan verklaren.
Paard laten nakijken dus.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:23

Pijn van het zadel of deken of pijn in de buik of maag? Heb je geen problemen met aansingelen of opzadelen?

VDRxM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 19:27

Xyris schreef:
Is er al een osteopaat langs geweest? Dikke kans dat er iets van wervels geblokkeerd zijn.

Ik heb al dierenartsonderzoeken, osteopaten, bloedonderzoeken gedaan nergens iets geblokkeerd en wijst ook niks uit in bloed

VDRxM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 19:33

Joolien schreef:
Is het nog op een bepaalde plek tijdens het poetsen waar hij boos wordt? Op de rug of de buik bijv?

Nee das net het gekke, hij reageert nergens specifiek. Hij is wel mishandeld als veulen voor ik hem had dus ik weet dat zijn rechterzij waar de singel komt voor hem wel een stresspunt is maar dan doet hij niet meer dan met zijn hoofd schudden..

VDRxM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 19:34

Rizette schreef:
Pijn van het zadel of deken of pijn in de buik of maag? Heb je geen problemen met aansingelen of opzadelen?

Zadel is op maat gemaakt voor mij en hero en kijk vaak na af het niet aangepast hoeft te worden en dit is ook niet het geval. Verder opzadelen is geen probleem buiten het bovenvermelde stresspunt

xShawnIsBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:19

Hoe gaat het nu ? als het nog steeds zo gaat als eerst zou ik er echt een osteopaat naar laten kijken misschien zit die ergens vast in zijn lichaam ofz