Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

fillyhorse schreef:Mij hebben ze verteld dat paarden die eens weten dat ze sterker zijn dan jou, dat altijd weer tegen je kunnen gebruiken, dus ik vrees dat dit iets van lange duur is..

Citaat:Zo dra je merkt dat hij weg wilt komen pak je met je linker hand het halster vast te wel je rechter net bij aanzet van z'n hals aan duwd en trek je hem om blijf net zo lang duwen tot hij stil staan.

Citaat:Zoals ik het zie heeft hij het gewoon te vaak gewonnen. Hij heeft eigenlijk iemand nodig die hem wel de baas kan en waarbij hij zijn zin niet kan doordrijven.
Ja, ook heel herkenbaar. Iemand die me hielp probeerde dat een keer, die hield er gekneusde ribben aan over. Ik heb zelf iets, van: "Ik hou hem toch niet, dus ik kan als hij echt gaat net zo goed gelijk loslaten." Anders gaat ie flink tegen de druk in, en als beloning loopt ie lekker vrij te grazen.Citaat:Toen was ik zo slim om te denken van "ik ga hem proberen vasthouden". Nooit doen
Citaat:Ik heb geoefend op het achteruit gaan door druk van het halster (je begint dit te leren als je naast zijn hoofd staat en schuift zo steeds op tot je aan zijn staart staat en zo door aan je touw te vragen je paard achteruit laat gaan). Dit heeft al veel geholpen, maar als hij geen zin heeft loopt hij hier nog wel eens door.

Ja dat!!! Dat had ik vroeger ook met hem!!! Ik ben zo blij dat hij dat ook afgeleerd heeft. Als ik nu een keer boos op hem wordt, staat ie helemaal te trillen.Citaat:Jaopie wordt gewoon ook rázend terug als je die op z'n lazer geeft.

anneliesdj schreef:Je kunt ook een halster met een ketting gebruiken. Het belangrijkste is gewoon de timing, je moet niet blijven trekken want dan gaat hij er tegenin en sleept je gewoon mee.
Hij moet meelopen aan een los touwtje en zodra er spanning op komt stop je, trekt hij door geef dan eens een goede ruk.
Als hij echt op de loop gaat, laat hem dan één stap gaan en trek hem dan ineens achterstevoren. Als je het goed timed verras je hem en denkt hij dat je sterker bent als hij.
Hippe_Hannes schreef:En een ander gaf me de tip om even mee te veren, en dan terug te trekken. Het schijnt dat mijn paard zijn hoofd eerst naar rechts trekt, dan er recht voor zet, en op dat moment moet ik dan doortrekken, zodat hij weer naar links kijkt. Kent iemand dat?
Citaat:Die tip heb ik je ook gegeven.
Citaat:Longeer singel om, hoofdstel in, longe door een kant van het bit aan de longeersingel. Als hij hem dan peert trek je hem automatisch om in de hals
Dat is inderdaad een heel goed idee. Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ga ik mee aan de slag!Citaat:Soms werkt het bij dit soort paarden aan de andere kant te gaan lopen dus je paard links ipv rechts.